Avatar billede 0123 Novice
01. december 2005 - 02:07 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

fdisk til win xp

Hej !
hvordan laver man en fdisk til win xp ?
Avatar billede screem_brille Novice
01. december 2005 - 02:11 #1
hvorfor ikek bare bruge installations cdén ? er da dobbelt arbejde at bruge en diskette for det, når der nu allerede er værktøj til det under installationen
Avatar billede 0123 Novice
01. december 2005 - 02:13 #2
hvordan gør man det ?
Avatar billede screem_brille Novice
01. december 2005 - 02:15 #3
der kommer lige i starten mulighed for at vælge disk / partionen, der kan man også slette og oprette en ny partion samt formaterer den
Avatar billede 0123 Novice
01. december 2005 - 02:17 #4
det har jeg prøvet og det hjælp ikke men , jeg vil gerne have slettet hele min computer på grund af der er virus på ?
Kan jeg gøre det med cden eller skal jeg bruge en fdisk til det ?
Avatar billede screem_brille Novice
01. december 2005 - 02:19 #5
om du bruger fdisk eller cdén er det samme, så det er bare nemmere og hurtigere at gøre det med en cd, når man alligevel skal reinstallere
Avatar billede 0123 Novice
01. december 2005 - 02:26 #6
Jeg har geninstalleret win xp 3 gange hvor jeg oprettede nye partioner hvergang og det hjælp ikke !
Fejl meddelsen lyder på : lsass.exe.
Hvad skal jeg gører ?
01. december 2005 - 07:00 #7
Har du på nogen måde internet tilsluttet - undervejs ???

Du kan/vil dermed _hurtig_ blive virus smittet undervejs!!!

"Ubeskyttede pc’er holder i 20 minutter]":
http://forum.mib-eu.dk/forum_posts.asp?TID=44

Stikket UD !!!

http://www.helgec.dk/xp-install.html

Omtalte [fdisk] brugte man i 'stenalderen' ...
Avatar billede jimse Nybegynder
01. december 2005 - 07:31 #8
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. december 2005 - 11:46 #9
Du kører bare en KillDisk fra http://www.killdisk.com/

Efter en sådan tur, er alt virus og andet kravl død, og du kan nu boote maskinen fra XP CD'en. Du vil under installationen få mulighed for at partitionere og formatere disken.
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. december 2005 - 11:48 #10
Når man installerer XP, så er det en rigtig god ide, at have SP2 på en CD, så man kan holde maskinen fra nettet indtil SP2 er installeret plus evt. firewal/antivirus.
01. december 2005 - 14:42 #11
Du kan hente nævnte ServicePack2 (SP2) her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Download/copy til et passende medie og install derfra... FØR FØR FØR nogen som helst forbindelse til Internettet !!!
Avatar billede 0123 Novice
01. december 2005 - 23:53 #12
Jeg har lavet killdisken så den starter op  men , hvordan skal indstillingerne stå så den sletter hele computeren ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. december 2005 - 00:35 #13
Dre ligger en hjælpefil på den side hvor du downloader programmet fra. Der står det.
Avatar billede 0123 Novice
02. december 2005 - 02:23 #14
Nu virker det !
Jeg brugte killdisk til det .
Avatar billede jimse Nybegynder
02. december 2005 - 07:25 #15
Ville det så ikke være en Ide at prøve noget nyt... aflut spørgsmålet og giv dragonknight nogle point da det tilsyneladende var hans råd der fik dig videre.
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. december 2005 - 12:37 #16
Så lægger jeg et svar  ;-)