Avatar billede tjennu Nybegynder
30. november 2005 - 23:22 Der er 7 kommentarer

Lille Fejl i php kode!?

Den siger dette:

Warning: fopen(): open_basedir restriction in effect. File(/script/site/html/header.html) is not within the allowed path(s): (/var/www/hotels/.dk/hansen:/tmp) in /var/www/hotels/.dk/hansen/html/script/includes/global.php on line 65

Warning: fopen(/script/site/html/header.html): failed to open stream: Operation not permitted in /var/www/hotels/.dk/hansen/html/script/includes/global.php on line 65
File Does'nt Exists

På linie 65 står følgene:

      $file=fopen($fileurl,'r') or die("File Does'nt Exists");

Hvordan kan man løse dette problem? har prøvet mindst 20 forskellige ting.. men er dog heller ik så god til php
Avatar billede egeriis Nybegynder
30. november 2005 - 23:30 #1
Hvad indeholder $fileurl?

Flg. ser ud til at være dit webhotels rod-bibliotek: /var/www/hotels/.dk/hansen/
Du kan derfor kun få adgang til filer i denne bibliotek.

Hvis du skal have adgang til dine filer fra PHP, skal du enten have hele din path eller en relativ adresse.

Et eksempel:

Hvis du i HTML skal have /script/site/html/header.html
Skal du i PHP skrive: /var/www/hotels/.dk/hansen/script/site/html/header.html
Hvis altså mappen script ligger på dit webhotels rod :)
Avatar billede tjennu Nybegynder
30. november 2005 - 23:37 #2
//function to reader contents of a file

      function file_reader($fileurl)

      {

        $file=fopen($fileurl,'r') or die("File Does'nt Exists"); (her problemet sku være)

        if (filesize($fileurl) > 0 )

    {

            $contents=fread($file,filesize($fileurl));

            fclose($file);

            return $contents;

Der er ingen steder i filen Global.php hvor der er noget med header og adresse.

Længere ned ka man finde dette, men der er jo ingen problemer med footer og permissions på de to er også sat korrekt.

      $html_header = file_reader("$site_html_path/header.html");

      $html_footer = file_reader("$site_html_path/footer.html");
Avatar billede egeriis Nybegynder
30. november 2005 - 23:41 #3
Og hvad indeholder $site_html_path? :)
Efter hvad variabel-navnet siger, så ser det ud til at det er forbeholdt HTML, så jeg vil tro du skal tilføje /var/www/hotels/.dk/hansen, prøv dette:

      $html_header = file_reader("/var/www/hotels/.dk/hansen" . $site_html_path . "/header.html");

      $html_footer = file_reader("/var/www/hotels/.dk/hansen" . $site_html_path . "/footer.html");
Avatar billede showsource Seniormester
30. november 2005 - 23:41 #4
Du prøver at åbne:
/script/site/html/header.html

men de eneste mapper du må læse/skrive i er:
/var/www/hotels/.dk/hansen
/tmp

Filen globals ligger i:
/var/www/hotels/.dk/hansen/html/script/includes/
Avatar billede showsource Seniormester
30. november 2005 - 23:43 #5
Og både mappen "html" og filen du vil åbne, skal du huske at chmod så scriptet får lov.
Avatar billede tjennu Nybegynder
01. december 2005 - 12:33 #6
Prøvede at sætte html_header = file_reader("/var/www/hotels/.dk/hansen" . $site_html_path . "/header.html"); ind men det virkede heller ik..

CHMOD er sat på header til 777 som der står i guiden den ska være.. Global.php er 755.. Please hjælp mig er fuldstændig løbet tør for ideer med hensyn til hvad der er galt..
Avatar billede egeriis Nybegynder
01. december 2005 - 13:25 #7
Det der er galt er din adresse (path). Det er åbenlyst.
Hvad er den totale adresse til header.html?
Vi bliver nødt til at vide hvilke biblioteker der er mellem roden til dit webhotel og header.html.
Er det korrekt at $site_html_path indeholder "/script/site/html"? Det ser muligvis ud til at du har byttet rundt på navnene.
Men indtil videre, hvis du vil være sød at svare på de par spørgsmål, så kigger vi på det derfra :)