Avatar billede 3dmax Nybegynder
28. november 2005 - 19:23 Der er 11 kommentarer

start problemer

Når jeg forsøger at debug, siger den at jeg ingen adgang har til sql-server, selv om den kører fint???
Det er nok denne linie som driler
objConn = new SqlConnection("Server=localhost; Database=arbejde; User ID=sa; Password=password");

Har prøvet at lave ny bruger med det User id + password
Håber at der er nogle som har en ide til at få dette til at virke.

<%@ Import Namespace="System.Data.SqlClient" %>
<html>
<head>
<%@ Page Language="C#" Debug="true" %>
<title>database</title>
<script runat="server" language="C#">
void Page_Load() {
    SqlConnection objConn;
    SqlCommand objCmd;
    SqlDataReader objRdr;

    objConn = new SqlConnection("Server=localhost; Database=arbejde; User ID=sa; Password=password");

    objCmd = new SqlCommand("SELECT * From Ansaet", objConn);
    objConn.Open();

    objRdr = objCmd.ExecuteReader();
    while (objRdr.Read()) {
    Response.Write(objRdr["Navn"] + "<br />");
    }
    objRdr.Close();
    objConn.Close();
}
</script>
</head>
<body>

</body>
</html>
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
28. november 2005 - 20:07 #1
når du er inde i enterprise manager hvad hedder din database server så ?
Avatar billede 3dmax Nybegynder
28. november 2005 - 21:26 #2
navnet på server = mit computernavn + \SL_SERVER
har prøvet at indsætte det, så der kom til at stå: server= og så navnet;
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
29. november 2005 - 10:19 #3
prøv med
objConn = new SqlConnection("Server=localhost\SL_SERVER; Database=arbejde; User ID=sa; Password=password");
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
01. december 2005 - 09:57 #4
virkede det ?
Avatar billede 3dmax Nybegynder
01. december 2005 - 23:20 #5
Hej dr chaos
Undskyld at jeg først svare nu, men har ikke haft tid før nu til at prøve .net igen, da jeg har haft deathline på et projekt i dag.
Men desværre virkede din ide ikke, men tak for forsøget.
Avatar billede moller2567 Nybegynder
02. december 2005 - 23:09 #6
Har den bruger du har oprettet select adgang på tabellen ?
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2005 - 10:11 #7
Brugeren sa burde have komplet adgang...
Avatar billede 3dmax Nybegynder
03. december 2005 - 20:41 #8
ja, brugeren har adgang til select, og ja sa burte virke. Når jeg har kørt filen på en anden maskine så virker det også. jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, måske prøve at instalerer .net igen?
Avatar billede moller2567 Nybegynder
05. december 2005 - 12:14 #9
Hvad med adgangen til databasen, kan den være sat op til kun windows accounts. Tools-SQL server properties-Security. Authentication skal være Sql Server and windows.

Ellers prøv ført at lav en system DSN med det brugernavn og password, så har du muligheden for at teste, om der er hul igennem.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
04. februar 2006 - 17:00 #10
Du mangler at lukke spørgsmålet.
Avatar billede 3dmax Nybegynder
04. februar 2006 - 19:33 #11
spørgsmålet er lukket nu

sl

tak for hjælpen