Avatar billede m0rtimer Nybegynder
28. november 2005 - 16:13 Der er 1 kommentar

Batteriforbrug med Bluetooth tændt

Bliver batteriforbruget øget markant hvis jeg har BT tændt konstant på min Nokia 6230i?

Morten
Avatar billede andreas_froland Nybegynder
02. december 2005 - 14:27 #1
Hej Morten

Ja selvfølgelig bruger det strøm, men Bluetooth bruger faktisk utrolig lidt strøm sammenlignet med f.eks. WiFi (imellem 1/10 del og 1/100 del) alt efter fabrikat og implementering.

Din farve skærm på din telefon bruger faktisk langt mere strøm end Bluetooth, men du kan reducerer strømforbruget med ca. 90% hvis du i telefoner sætter Bluetooth til at være ”Ikke synlig” / ”Non-Discoverable”. Dette medfører blot at andre for dig ukendte (ikke Paired) Bluetooth enheder ikke kan finde din telefon, uden at du manuelt ændre indstillingen hvis du f.eks. vil modtaget et billede, kalender aftale eller visitkort fra en anden telefon eller PC. Ændringen medfører ikke nogle ændringer i brugen af kendte (paired) headset, PC’er og ligende.

God fornøjelse

/Andreas