Avatar billede Slettet bruger
26. november 2005 - 21:59 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

database .update

this.sqlDataAdapter1.Update(this.datasetKunde1.Kunde);

Har problemer med ovenstående... det er meningen at den skal gemme det jeg nu laver i mit dataset.. efter jeg lukker programmet ned.. ikk ?
Avatar billede Syska Mester
27. november 2005 - 14:24 #1
jo, og retunere antal rækker der er ændret???

prøv:
MessageBox.Show(this.sqlDataAdapter1.Update(this.datasetKunde1.Kunde).ToString());

Hvad får du så?
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2005 - 15:09 #2
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2005 - 15:10 #3
dette skulle den hedde : MessageBox.Show(this.sqlDataAdapter1.Update(this.dataSet11.KundeID).ToString());
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2005 - 15:11 #4
Det er fordi jeg startede forfra at den nu skal hedder det ovenstående i stedet..
Avatar billede Syska Mester
28. november 2005 - 15:07 #5
okay... men den fortæller dig at der er blevet ændret i 0 Rows..... så der er noget før det her kald der går galt.....

Hvordan viser du data til brugeren?
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2005 - 17:21 #6
Ved ikke om det er for meget at spørge om.. og taget i betraktning at jeg kun har valgt at give 30 points for det.. Vil du have noget imod at kigge på det ?

www.vps-online.dk\GettingData.zip
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2005 - 17:22 #7
hvis man ændre nogle data og trykker update, og så går videre til en anden Kunde i databasen, og ændre nogle data og trykker update. så skriver den:    1
Avatar billede Syska Mester
28. november 2005 - 21:44 #8
Gemme den så dine data?

Lidt tid siden jeg leget med det.... men på din "this.sqlDataAdapter1" mener jeg der er en funktion der hedder "EndEditState()"... som skal kaldes inden du kalder "Update".....
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2005 - 22:14 #9
EndEdit && BeginEdit... :  http://www.codersource.net/csharp_adonet_tutorial_ed.html

Problemet her er bare at det er ikke den nye version af vs folk bruger.. men har valgt at gøre det på en anden måde, jeg bruger wysiwut (drag and drop). laver ikke meget kode selv.. så har valgt at kode det hele selv i stedet.. så må jeg finde ud af hvordan det hele skal laves. Men smid lige et svar buzzzz, og tak for besværet
Avatar billede Syska Mester
28. november 2005 - 23:16 #10
svar.
Avatar billede cjensen Nybegynder
08. december 2005 - 20:16 #11
Ikke for noget, men du har fået svar på dit spørgsmål på www.hol.dk
;-)
Avatar billede Syska Mester
08. december 2005 - 21:56 #12
???? :-S

Er du fuld cjensen?
Avatar billede cjensen Nybegynder
09. december 2005 - 08:06 #13
Nej da!
Men kevinsk har posted det samme spørgsmål her (under et andet alias):
http://www.hol.dk/traad.asp?fID=6&tID=310032
Og der ER svaret.
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2005 - 21:40 #14
arh, irriterende at den ikke sender en mail når man har fået svar der inde :)  regner med at det er det jeg skal bruge.. tak for hjælpen her inde