Avatar billede slimfax Nybegynder
26. november 2005 - 14:35 Der er 8 kommentarer

Hvilken trådløs router?

Hej. Jeg vil have trådløs netværk i min lejlighed, på 58 kvm. Men hvilken trådløs router skal jeg vælge? Max. 1000 kr
Avatar billede kenp Novice
26. november 2005 - 14:47 #1
tjaa du kan jo købe hvad som helst.. men vil ikke give nogen garanti for at det vil kunne række det hele.

Men linksys wrt54g er et godt bud.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. november 2005 - 16:47 #2
Har en WRT54G i en lejlighed på 96 kvadrat meter, samt en anden jeg supporter, i et hus på 180 kvadrat meter. I lejligheden har jeg fuld dækning. I huset er der et hjørne i kælderen der ikke er dækning i, men ellers er der fuld dækning.
Avatar billede hr.usb Nybegynder
26. november 2005 - 17:08 #3
Avatar billede op1 Nybegynder
26. november 2005 - 21:54 #4
Har idag testet ut D-link Di 634 M  (MIMO) nkr. 995,-. Fungerte gjennom 3 stk vegger av treverk rettlinje 15 meter, men fikk melding om svakt signal, 108Mbps. I skrivende stund går signalet gjennom 2 trevegger.
Avatar billede fut21 Nybegynder
27. november 2005 - 12:03 #5
Igår købte jeg en "netgear WGT624GE, Wireless Access Point/Router, Firewall, 108MBIT SuperG" er er meget tilfreds. Eksempelvis kan jeg ned bagerst i huset så signalet skal igennem tre vægge uden tab. Prøvede også at gå helt ud agerst i have (ca 50 meter væk) hvor signalet desuden skal igennem en ydervæg, jeg kunne uden "knas" downloade med fuld speed fra min 2mbit linje.
Det virker bare. Jeg gav 625 kr for den i shg.dk.
Avatar billede lajlev Nybegynder
27. november 2005 - 15:30 #6
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. november 2005 - 07:42 #7
op1>> Ikke imponerende at den kan klare 3 trævægge, da de færreste danske huse har trævægge.

Fut21>> HVis han vil bruge en bærbar, med indbygget netkort (han efterlyser jo kun en router) så giver det ikke mening at købe en Router der kan køre 108 mbit, da den bærbare med overvejende sansynlighed kun kan køre 54 mbit.

lajlev>> Den er vi allerede 2 der har foreslået.... ;-)
Avatar billede fut21 Nybegynder
28. november 2005 - 10:39 #8
Efter min mening giver det er det er fordel i.f.h til fremtidige opdateringer af hardwaren, da den router jeg foreslår også kan køre 54mbit.
Jeg eksperimenterede mere igår jeg kunne kommer ca 100 meter væk og havde stadig et rimeligt signal.
Derudover er den meget let at sætte op.