Avatar billede kriller1 Nybegynder
26. november 2005 - 11:14 Der er 9 kommentarer

computer problem

Jeg har et problem med min computer, som i kan læse om her:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=19397

Spywarefri.dk kunne ikke hjælpe mig, kan i?
Avatar billede levithan Nybegynder
26. november 2005 - 11:22 #1
har det altid været sådant eller er det kommet pludeselig og hvad gjorde du for at opleve fejlen
Avatar billede halifax Nybegynder
26. november 2005 - 12:01 #2
Har din skærm en eller flere knapper til indstiling af den? Fx. til justering af Hz. Hvis ja, sæt den ikke højere end 85.
Avatar billede kriller1 Nybegynder
26. november 2005 - 14:14 #3
Det skete lig epludselig en dag. Og den er i forvejen sat til 65
Avatar billede n3wbi Nybegynder
26. november 2005 - 15:11 #4
Som der bliver skrevet andre steder tror jeg i første omgang også det er din hardware. - prøv evt lige at fjerne dit grafikkort fra "enhedshåndtering" og genstart herefter din PC: Så finder den endnu engang dit grafikkort og så sørg for at få opdateret din driver, hvis den har nulstillet din VPU, kan dette hjælpe.
Det har i hvert fald hjulpet mig..
En anden mulighed er at låne en skærm af en ven evt og prøve at sætte den til for at finde ud af om det er din skærm, eller om fejlen også opstår på hans monitor..
Mit bud er dog stadig at det er dit grafikkort, enten en software fejl, eller en HW fejl..
Avatar billede kriller1 Nybegynder
27. november 2005 - 19:34 #5
hmm, jeg har to, under skærmkort:

RADEON 9800 PRO
RADEON 9800 PRO SECONDARY
Avatar billede n3wbi Nybegynder
27. november 2005 - 19:53 #6
Ja, 1x for VGA indgang og 1x for DVI indgangen på grafikkortet, bare slet begge..
Avatar billede kriller1 Nybegynder
28. november 2005 - 18:55 #7
Det virkede ik :(

Det plejer at ske, når computeren anstrenger sig, f.eks Når jeg downloader noget, eller spiller et spil.

Der kommer også en anden lyd fra maskinen, ca 3 min. inden den går ned.
Avatar billede kriller1 Nybegynder
02. december 2005 - 20:19 #8
Den virker, når jeg piller kabinettet af??
Avatar billede halifax Nybegynder
03. december 2005 - 00:01 #9
Så kunne det tyde på et varme problem, når den arbejder hårdt. Er dine blæsere og køleribber fyldt med støv og snavs så rens dem. Kører blæserne som de skal og uden for høj temp på cpu og grafikkort. Tjeck også køler til strømforsyning for snavs.