Avatar billede trinerafn Nybegynder
25. november 2005 - 13:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Stort bogstav i månedsnavn i Medium Date

Hej, jeg har en 10-15 Dato felter i en form. Jeg bruger Medium Date i den bagvedliggende tabel. Det ser f.eks. sådan ud:
12-dec-04 Hvordan får jeg begyndelsesbogstavet i månedsnavnet til at være stort? Løsningen skal kunne lægges ind i Format eller lignende bag feltet. Det skal ikke være noget med nogen opdateringsquery ell. lignende. Kan det mon løses?
Avatar billede jensen363 Forsker
25. november 2005 - 13:59 #1
Jeg tror ikke du kan omgå denne direkte. Derimod kan du konvertere den til tekst, og skille den ad
Avatar billede terry Ekspert
25. november 2005 - 14:01 #2
The reason why it is shown in lower case is becuase your regional settings are Danish. if they were English then it would be upper case.
Avatar billede jensen363 Forsker
25. november 2005 - 14:03 #3
Terry > Does this affect all letters or only the first ?
Avatar billede terry Ekspert
25. november 2005 - 14:06 #4
Only the first.
In danish when you write months then it is normal that the first letter is lower case

november

In English it is normal to write the first letter in upper case

November

and this is exactly what the regional settings do.
Avatar billede trinerafn Nybegynder
25. november 2005 - 14:24 #5
>Terry, you're right, we've decided that the users can go into the controlpanel and change their settings to UK, if they want to see the month starting with upper case. Drop an answer please
Avatar billede terry Ekspert
25. november 2005 - 14:24 #6
Trine The date in the table is NOT formatted 12-dec-04 it is actually a double (number)

try this in the debug window
?cdate(38681.597962963)

So the format property is only there to display the actuall number value inthe table. And because you are using danish as your regional settings then ALL format/date functions will show the month satrting with a lower case character. So your options are alter your regional settings, or make some funciotn which will override the format function
Avatar billede terry Ekspert
25. november 2005 - 14:28 #7
didnt see your last comment there Trine

Thanks and a good weekend to you both

Terry