Avatar billede puppetmaster Nybegynder
25. november 2005 - 08:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan er det nu lige Google virker??

Når jeg indtaster
"is not a valid path."  "Make sure that the path name is spelled correctly and that you are connected to the server on which the file resides."
i google får jeg 879 resultater.

Jeg ville så mene at hvis jeg tilføjer flere søgeord, vil jeg få færre resultater, ikke også?
NOPE!

Når jeg skriver
"is not a valid path." "Make sure that the path name is spelled correctly and that you are connected to the server on which the file resides." "sql server"
får jeg 2340 resultater!!! :(
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. november 2005 - 09:01 #1
Jo flere ord du putter ind, jo flere resultater får du.

For der er en række artikler hvor sætningen "sql server" er repræsenteret - men "Make sure that the path name is spelled correctly and that you are connected to the server on which the file resides." behøver ikke at være i samme artikel.

Hvis du VIL have at nogle givne ord skal være med, skal du sætte et plus foran - f.eks.:

+"is not a valid path."  +"Make sure that the path name is spelled correctly and that you are connected to the server on which the file resides."

Og hvis nu du vil sikre dig at det ikke har noget med både at gøre, kan du bruge minus til at forklare, at det ord må IKKE optræde i artiklen - altså: -"boat" (i dette tilfælde havde det heller ikke været nødvendigt med "")
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
25. november 2005 - 09:21 #2
Hmmm....vil det så sige at
"sql server" "Microsoft access"
nok vil returnere flere resultater end
"sql server"
fordi der findes artikler hvor det ene indgår, artikler hvor det andet indgår og artikler igen hvor begge indgår?
Hmmm...
"sql server" "Microsoft access" giver ca. 39 mill.
"sql server" giver ca. 1.66 mill.

Det med plus gælder vel kun tegn og ord som normalt udelades af google, ikke også?
(sakset fra googles help)

Stopord

Google ignorerer almindelige ord og tegn, såkaldte stopord. Google ser automatisk bort fra ord som "http" og ".com" samt enkelte tal og enkeltbogstaver fordi disse ord sjældent hjælper med at indskrænke en søgning, og fordi de kan gøre en søgning betydeligt langsommere.

Brug "+" tegnet til at inkludere stop ord i din søgning. Husk at sætte et mellemrum før "+" tegnet.[Du kan også bruge "+" tegnet i søgning med sætninger.]
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. november 2005 - 09:36 #3
Første udsagn er korrekt.

Men plusset gælder ALLE ord/sætninger, men for overskuelighedens skyld sorterer google jo en masse undersider fra. Derfor kan dine søgeresultater ikke helt bruges (talmæssigt altså).

Prøv at lave den samme søgning på f.eks. Yahoo.com - de sorterer ikke helt så kraftigt, så der finder du formentlig flere sider.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
25. november 2005 - 09:41 #4
"sql server"  "microsoft access"
og
"sql server"  +"microsoft access"
er meget tæt på at give identiske resultater!
(mener også at have læst, for et par år tilbage, at det var underordnet at bruge + tegnet mere
(+sql +server +microsoft +access
giver det samme som
sql server microsoft access))

Men du har da ret: Yahoo returnerer ca. 2 gange flere resultater ved søgning på
"sql server" "microsoft access"
end Google gør.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
05. december 2005 - 13:34 #5
Lukker igen