Avatar billede dark_dream Nybegynder
24. november 2005 - 16:52 Der er 2 kommentarer

Kode-ord på delt Drev !

Hejsa.

Håber én eller anden kan hjælpe mig med dette "lille" problem.

Jeg har en ekstra computer, som er en del af vores netværk. Jeg har delt drev C:, og som det er nu, er der fri adgang til denne, fra alle computer på vores netværk. Vi er 5 pc´er netværket!

Det jeg gerne vil have er, at Drev C: KUN skal være tilgængelig hvis man har en kode ord for at få adgang til denne, som jeg, som ADMIN. opretter! - så hvordan tildele jeg en kode til det delte Drev C: så den IKKE bare er tilgængelig for os alle ??
Avatar billede roenving Novice
29. november 2005 - 14:43 #1
Højreklik på drevet i Filhåndtering, vælg Deling og sikkerhed ... og vælg de passende indstillinger !-)
Avatar billede dark_dream Nybegynder
30. november 2005 - 13:47 #2
Dette er udført, for ellers kunne jeg jo ikke DELE drevet! - og hvad er der så ellers lige af indstillinger der ? - intet, udover "Tillad netværksbrugere at ændre mine filer", hvad de jo af gode grunde ikke får lov til. Men der er stadig fri adgang til drevet... og det jeg efterlyste var, at kunne tildele det delte drev et password!