Avatar billede lauris Nybegynder
23. november 2005 - 15:02 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Rådgivning ang. køb af CPU+Bundkort+Grafikkort

Hej
Skal bruge et system til spil som kan oc stabilt.

Hvad skal jeg købe ?

Hilsen lauris
Avatar billede egr_sli Nybegynder
23. november 2005 - 15:11 #1
hvad er dit budget ? hvilken type spil ? og er det kun de tre dele du ska ha ?
Avatar billede c-holst Novice
23. november 2005 - 15:30 #2
DFI, skulle lave gode bundkort til OC (ifølge privatcomputer)

hvilken type processor går du efter. AMD, intel?

igen budgettet. hvordan vægter du forholdet mellem cpu og gfx.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
23. november 2005 - 15:38 #3
Jeg kan varmt anbefale ASUS som motherboard (og grafikkort) producent, de laver kanon gode produkter, og her for et 2 måneder siden vandt deres ASUS a8n SLI deluxe mobo testen af SLI motherboards... Det er et vildt godt kort (har det selv) !

ang. CPU skal du self vælge livets store valg; Intel eller AMD.
Jeg er selv til AMD fordi jeg synes de er bedre til spil, men du skal selvfølgelig selv vælge !

Grafikkort er der jo også et valg; ATI eller Nvidia......
Der er jeg nu mest til Nvidia da jeg godt kunne lide deres SLI feature
Avatar billede lauris Nybegynder
23. november 2005 - 15:50 #4
Budget: Mellem 5000,- og 8000,-
Spil  : Joint Ops.Escalation, Counter-strike, online spil, o.s.v.
Jeg skal nok bruge andet en de 3 dele som jeg skrev. F.eks kabinet med god PSU
Har en god skærm så det bliver ikke nødvendig.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
23. november 2005 - 16:04 #5
bundkort: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=159802 - det bedste på markedet synes jeg ! - 1150

CPU: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=137619- 64-bit cpu med køler - 2350

Grafikkort: mmm edbpriser virker ikke men et 6800 GT eller 7800 GT til PCI-E
Avatar billede egr_sli Nybegynder
23. november 2005 - 16:05 #6
det bliver ca. 5500-6000 og så er der penge igen til PSU og kabinet osv.
Avatar billede lauris Nybegynder
23. november 2005 - 16:49 #7
Linket til CPU'en virker ikke
Avatar billede lauris Nybegynder
23. november 2005 - 16:56 #8
Har besøgt edbpriser og fundet disse bundkort:

DFI Landparty UT nF4 SLI-D  1.397,-
ASUS A8N SLI Premium        1.355,-
ABIT Fatal1ty AN8 SLI      1.455,-
MSI K8N Diamond SLI        1.389,-
Avatar billede egr_sli Nybegynder
23. november 2005 - 17:16 #9
jeg ville tage ASUS (som jeg har sagt) da det ER det bedste kort...
Alle de der kort er blevet testet af privat computer (tror jeg det var) og der vandt ASUS.

du kan enten vælge at tage en single-core cpu eller ofre lidt mere og tage et skridt nærmere fremtiden ved at vælge en såkaldt dual-core CPU...
fx den her: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=150476

Dual core CPU'er har to kerner så du i princippet kan downloade film på den ene og spille Counter strike på den anden kerne.

et bud på en single core 64 bit CPU kunne være: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=137619

Grafikkort: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=163831
eller lillebroren: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=129604

Hvis du skulle have en PSU kan jeg varmt anbefale den dansk-udviklede PSU Chill Innovation: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=161207
Avatar billede lauris Nybegynder
23. november 2005 - 19:42 #10
>egr sli

Mine valg :
ASUS A8N-SLI Deluxe
Athlon64 3800+
ASUS Extreme N6800GT/2DT
PSU Chill Innovation

Kan du anbefale et kabinet samt nogle RAM-moduler?
Har jeg brug for en anden køler til CPU'en?
Avatar billede egr_sli Nybegynder
24. november 2005 - 13:00 #11
jeh det er et godt valg indtil videre...
altså hvis du nu er en "rigtig gamer" ¨;D der kan lide at vise din pc lidt frem skal du selvfølgelig have et kabinet med et vindue!
Det her kabinet har jeg selv, og det er RIGTIG fedt,,, http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=130984
før havde jeg et raidmax cobra som jeg var meget skuffet over !
det er en smagsag hvilken kabinet man kan lide, men du skal bare huske at det skal passe til ATX mobos.
I soprano kabinettet er der bl.a. rigtig nem installation af HDD, cd drev mm.
og så er der 2 120 mm kølere foran og bagi samt en 90 mm i siden !
det eneste der ikke er så fedt er at der er en lidt "billig" plastic låge foran!

Ram: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=89291 ganske udmærkede, gode til OC
men ellers d´find noget tilsvarende fra producenterne: GEIL, Corsair, Kingston, OCZ de plejer at være de bedste... du kunne også tage dem her: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=96798 hvis du vil have det lidt billigere!

- Du skal bare huske at det IKKE må være ddrII ram, da det er en AMD baseret maskine.
Det skal være DDR ram og gerne DUAL ram.

Angående køler til CPU'en er det ikke nødvendigt, men det kan helt sikkert anbefales da den medfølgende køler larmer meget, og ikke køler vildt godt.
zalmans kølere plejer at være ret gode: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=104948
Avatar billede lauris Nybegynder
24. november 2005 - 14:11 #12
Avatar billede egr_sli Nybegynder
24. november 2005 - 15:03 #13
Jaeh de er rigtig gode!
Kingston er og bliver den bedste ram producent ( i mine øjne) ;D
Avatar billede lauris Nybegynder
25. november 2005 - 17:05 #14
Nu har jeg bestilt følgende varer:

HS Data Service ApS (2 produkter)
  886 kr.    42 kr.    928 kr.    1-2 d.
  1 x Chill Innovation CP-520A2  654 kr.        1-2 d.
  1 x ZALMAN CNPS 7000B-Cu  232 kr.        1-2 d.

  TOPDATA  (1 produkt)
  625 kr.    60 kr.    685 kr.    ? d.
  1 x Thermaltake Soprano VB1000BWS  625 kr.        ? d.

  MultiMediaButikken  (1 produkt)
  2.398 kr.    41 kr.    2.439 kr.    1-2 d.
  2 x GeIL Ultra 2 x 512 MB  2.398 kr.        1-2 d.

  Express Delivery A/S (3 produkter)
  7.530 kr.    69 kr.    7.599 kr.    1-2 d.
  1 x Athlon 64 3800+  2.278 kr.        1-2 d.
  1 x ASUS A8N-SLI Deluxe  1.164 kr.        1-2 d.
  2 x ASUS Extreme N6800GT/2DT  4.088 kr.        1-2 d.

Jeg vil sige 1000 tak for en rigtig god rådgivning og anbefalinger.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
25. november 2005 - 17:47 #15
det var så lidt! Jeg håber at du bliver rigtig glad for din PC!
takker for point ;D