Avatar billede bolle006 Nybegynder
22. november 2005 - 17:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Reset af Sonicwall Soho3

Jeg er blevet den lykkelige ejer af en brugt Sonicwall Soho3. Men jeg har lidt et problem nu, da jeg ikke kender opsætningen på den. Den vil ikke DHCP tildele mig en IP, og jeg har ingen anelse om hvilke IP adresser den er sat op til. Så mit spørgsmål er: hvordan reseter jeg den til standart, og hvordan kommer jeg derefter ind og konfigurerer i den?

Kan jeg konfigurerer den via LAN indgangen eller skal jeg have fat i et konsol kabel?

Jeg håber at I kan hjælpe mig, eller var det ikke et så godt tilbud som jeg håbede :-)
Avatar billede levithan Nybegynder
22. november 2005 - 17:35 #1
Her skulle vejledningen være til hvordan du resætter boksen til standart indstilliger.

***********************
SonicWALL: From what you've told me, I understand that:
You want information on Firmware.
You want information about the Reset or Safe Mode features of the SonicWALL.
You want to Reset the firewall to factory defaults or erase (wipe) the firmware.

SonicWALL: For SonicOS (Enhanced or Standard) models: use the System>Settings page or boot the SonicWALL in 'Safe Mode'. These features are described in the Product Manuals under the System>Settings section.

The Systems>Settings page and Safe Mode present several boot options including booting current firmware with prefs, current firmware with factory defaults or uploading new firmware. To enter Safe Mode, press the Reset button for 7-12 seconds. When the test light comes on, open your Web Browser and enter the current IP address of the SonicWALL or the default IP address: 192.168.168.168. The Safe Mode page will be displayed.

For Firmware 6.X models or SOHO TZW: Please review the applicable referenced documents for information to reset configuration or wipe firmware.
Avatar billede bolle006 Nybegynder
23. november 2005 - 18:06 #2
Hmmmm jeg kan llidt af det. Man skal godt nok slukke for den og holde reset ned, men alligevel.

Jeg kan ikke komme ind i firewallen, da jeg ikke kender dens IP. Jeg kan godt bruge 192.168.168.168 men det eneste man kan der er at reloade ny firmware, hvilket jeg ikke har. Jeg kan ikke registerer min firewall hos sonicwall, da den allerede er registreret til dem der havde den før. Så er der nogen der ved hvor jeg kan få fat i noget firmware?
Avatar billede madah Nybegynder
11. december 2005 - 09:36 #3
Evt. snakke med ham som havde den før om at overføre hans account til dig? Uden den kan du faktisk ikke ret meget. Og det kræver netop, at du smider firmware ind igen, hvis den skal resettes. Og når det så er sket, skal routeren have en aktiveringskode for at aktivere funktionerne i firmwaren. Og denne er unik til din router.
Avatar billede bolle006 Nybegynder
15. januar 2007 - 00:09 #4
Fand ud at det, en kollega havde software. Reloadede den og den virker perfekt.