Avatar billede overgud2000 Nybegynder
22. november 2005 - 15:54 Der er 13 kommentarer

siemens trådløs bliver ved med at ringe

hej.

Håber der er nogen der kan hjælpe...

Vores nye trådløse Siemens gigaset SL1 trådløse telefoner bliver ved med at ringe, når vi har taget telefonen. Den ringer 2 gange, og nu er vi trætte af det! Vi har et omstillingsanlæg der hedder Menuet 308i - måske er det det der gør det - jeg har ikke kunnet finde noget i manualerne hverken til omstillingsanlægget eller de trådløse telefoner.

Venligst Anja R
Avatar billede perj Nybegynder
22. november 2005 - 15:56 #1
Hvilket nummer har du? :-) :-)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. november 2005 - 16:02 #2
Er der ikke andre telefoner der ringer?
Har i prøvet at tage strømmen af basen?
Avatar billede perj Nybegynder
22. november 2005 - 16:02 #3
Bruger selv nogle SL1'er (uden omstilling) og er glade for dem. Dog har vi haft et problem et par gange med at nogle af tallene i displayet forsvinder. Så resetter vi basen og flytter lidt på den et par gange - så kan de igen et par måneder.
Avatar billede overgud2000 Nybegynder
23. november 2005 - 15:32 #4
Desværre - det hjælper ikke en disse at tage baserne fra - vi skal jo også bruge dem til at lade telefonerne op. Det er alle de bærbare telefoner der bliver ved med at ringe - ikke de "faste" med ledning!!!Men tak for buddene - Håber sør'me der snart kommer en løsning
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. november 2005 - 17:42 #5
I skal tage dem fra, for at resette produktet?

Ringer alle telefonerne samtidigt?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. november 2005 - 17:46 #6
Har i prøvet at deaktivere service toner, se side 22 i manualen!
Avatar billede overgud2000 Nybegynder
24. november 2005 - 15:13 #7
Hej James

Desværre virker det ikke at deaktivere servicetonerne - tror slet ikke det har noget med det at gøre ( tror det er det forb.... omstillingsanlæg!)

Alle telefoner ringer nogenlunde samtidig, men kun to gange after telefonen er taget( og selvfølgelig ikke den man tager!)

Prøver at tilmelde alle telefonerne til samme håndsæt i morgen - så må vi se.

På forhånd tak

Anja
Avatar billede perj Nybegynder
24. november 2005 - 23:54 #8
Jeg har ikke forsøgt, men måske kan du finde det her:
http://gigaset.siemens.com/shc/0,1935,dk_da_0_32787_rArNrNrNrN_prodId%3A15703,00.html#c1
Avatar billede perj Nybegynder
25. november 2005 - 00:02 #9
Klip fra Siemens Help Desk: "Du kan finde meget information om både os og vores produkter her på siden, men ind imellem er det ikke nok. Siemens medarbejdere står klar til at hjælpe dig med dine problemer og svare på dine spørgsmål - også via telefon: Tlf. 35 25 86 00

Helpdesken har åben mandag til fredag mellem kl. 9.00 og 18.00"
Avatar billede overgud2000 Nybegynder
25. november 2005 - 14:25 #10
Tak for rådet, men jeg har allerede ringet til dem, og de kunne ikke hjælpe - desværre. Det er derfor jeg spørger herinde.

Anja
Avatar billede frkhansen Nybegynder
26. november 2005 - 00:13 #11
Bare et input, som jeg ikke ved, om du kan bruge til noget :

Jeg har Panasonic trådløs tlf både hjemme og på arbejde (2 forskellige og ingen omstillingsanlæg). Begge fortsætter med at ringe efter enten tlf.svareren har taget den først eller man har taget imod opringningen på en anden tlf.

Nu kommer pointen :-) : Det står i manualen, at det vil ske. Den ene manual kan jeg ikke finde i skrivende stund, så jeg kan ikke huske begrundelsen. I den anden står : "Hvis du vælger en af melodi ringemønstrene, ringer telefonen i 10 sekunder, også selv om opringeren har lagt på."
Dvs. hvis man vælger en af de "kedelige" ringetoner, bør det ikke ske.

Kan man være så heldig, at det er det samme, der gør sig gældende hos jer ?
Avatar billede overgud2000 Nybegynder
28. november 2005 - 19:44 #12
Det lyder som et af de bedste bud - prøver det straks i morgen på arb.

Tak - Hvis det er dét der hjælper, har du fortjent hvert et point...

Anja
Avatar billede frkhansen Nybegynder
10. februar 2006 - 00:15 #13
Hej Anja.

Jeg er lidt nysgerrig....har du fået løst dit problem ?