Avatar billede tdw Nybegynder
22. november 2005 - 15:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

At få det til at ligne tegning

Hey

Er der nogen der ved hvordan man får et almindeligt billede tila t ligne det er tegnet?
Magen til sådan noget her:
http://frip.dk/thorakagrisling/CarSponsorship_05Jun_160x600.gif
Jeg bruger PSP 7 iøvrigt..
Avatar billede jokkejensen Novice
22. november 2005 - 16:00 #1
I photoshop hedder det cutout, og er et filter... Hvis det kan inspirere dig lidt :)
Avatar billede tdw Nybegynder
22. november 2005 - 16:20 #2
Okay, må jeg lige kigge på så ;)
Avatar billede hb5v6 Nybegynder
22. november 2005 - 18:47 #3
lige det eksempel der er tegnet i hånden..
Avatar billede tdw Nybegynder
22. november 2005 - 20:33 #4
Okay..
Ingen der ved hvordan man gør i PSP?
Avatar billede osborne Nybegynder
22. november 2005 - 21:24 #5
I PSP er der en række filtre du kan bruge og eksperimentere med til du finder noget du er tilfreds med. Du finder disse under Effects (hvis du har en engelsk PSP). F.eks. Effects > Artmedia Effects > ..
Eller
Effects > Artistic Effects > ..

(du kan også prøve at starte med en Effects > Edge Effects > Trace contour
og så følge op med et filter som forstærker det hele lidt)

Håber det hjælper
Avatar billede tdw Nybegynder
22. november 2005 - 21:56 #6
Det kom da lidt i nærheden men ikke helt.
Avatar billede osborne Nybegynder
22. november 2005 - 22:10 #7
Kommer meget an på det billede du bruger til opgaven, og hvordan du forbehandler billedet dvs. sætter det høj contrast og renser det ud inden du putter effekten på. En anden vej er at prøve at se på et nyt program der er kommet på gaden til netop at trace grafik over til streger

http://www.magictracer.com/

Det er muligt at downloade en fuld funktionerende demo på siten, og se et par videofilm om hvordan det virker.

Håber det hjælper
Avatar billede osborne Nybegynder
22. november 2005 - 22:17 #8
En heeelt anden vej at gå (men det er også sjovt) er at bruge et 3d program så som 3ds max. Der findes mange gratis 3d modeller af biler på nettet .. det du så skal gøre er at loade en sådan bilmodel ind i 3d programmet go så bruge en såkaldt "toon shader" (i max er det f.eks. den inbyggede Ink & Paint eller Mental Ray Draw så vidt jeg husker den hedder).

Kræver selvfølgelig at du kender lidt til 3d i forvejen så du kan finde rundt i programmet og bruge det basalt.

HÅber det hjælper
Avatar billede tdw Nybegynder
22. november 2005 - 22:32 #9
Ved stort set ingen ting om billedbehandling hehe. Men vil da klart lige kigge på dine forslag, mange tak.