Avatar billede palle.kaastrup Nybegynder
22. november 2005 - 11:13 Der er 6 kommentarer

Mount remote NTFS ved boot

Hej, hvordan kan jeg automatisk mounte et remote NTFS drev når min server genstartes.

Kaastrup
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2005 - 11:20 #1
Redigér i /etc/fstab

Der vil du se noget som fx:
# /etc/fstab: static file system information.
#
# <file system> <mount point>  <type>  <options>      <dump>  <pass>
proc            /proc          proc    defaults        0      0
/dev/hda1      /              ext3    defaults,errors=remount-ro 0      1
/dev/hda6      /home          ext3    defaults        0      2
/dev/hda5      none            swap    sw              0      0

"defaults" i <options> burde indbefatte en auto-mount.

Så hvis du tilføjer din disk dertil med defaults som options burde den blive automatisk mounted ved boot.

--
pacroon
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2005 - 13:42 #2
Tilføj denne linie i /rtc/fstab
/dev/hd?? /XXX ntfs auto,user 0 0

"hd??" er din ntfs partition
"XXX" er dit mount point
Avatar billede palle.kaastrup Nybegynder
22. november 2005 - 13:44 #3
Det er muligt jeg ikke har forklaret mig godt nok, men NTFS partitionen ligger på en Windows server et andet sted i huset...!!!

Kaastrup
Avatar billede thomas_nj Nybegynder
22. november 2005 - 17:13 #4
Er den delt via windows-share(samba)?
Avatar billede palle.kaastrup Nybegynder
22. november 2005 - 23:10 #5
Nemlig - lige præcis. Det er et Windows share jeg skal have mounted via samba clienten. Jeg vil bare gerne have det gjort hvert gang serveren genstartes.
Avatar billede palle.kaastrup Nybegynder
24. februar 2006 - 06:26 #6
Nå, der er åbnebart ingen svar så jeg trækker spørgsmålet tilbage.