Avatar billede okran Nybegynder
21. november 2005 - 22:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

spterkerrsringer HFI

Hjælp mig eksperter
jeg har lige købt mig en effektfoforstærker men lige så snart jeg tænder den går HFI'en, selv om alt andet i lejligheden er slukket, jeg prøvede den derefter hos en ven hvor den virker fint, hvad kan jeg gøre ved det
Venlig hilsen
Bjørn
Avatar billede roenving Novice
21. november 2005 - 22:40 #1
Er du sikker på, at du ikke selv har et HPFI-relæ og din ven har et HFI, for så vil jeg gætte på, at der en eller anden fejl i tilslutningen eller forstærkeren (hpfi reagerer på en del flere fejlstrømme en det gammeldags hfi !-)
Avatar billede okran Nybegynder
21. november 2005 - 22:57 #2
når man åbner strøm kassen står der:
HFI-Afbryder... det er ik den der springer men en der hedder

aeg
e18
L10a
nr 15

det er en med kontakt på lige som HFI'en (altså ikke en sikring der skal skiftes)
jeg ved ikke om det er et HFI relæ eller hpfi, eller nogen helt andet :)
Avatar billede okran Nybegynder
21. november 2005 - 22:58 #3
og undskyld overskriften. det gik lidt stærkt :D
Avatar billede okran Nybegynder
22. november 2005 - 08:35 #4
Kan det ikke passe at når man tænder sådan en blok så bruger den meget strøm til at fylde lytterne, og det er muligvis det der tager strømmen, men ville man kunne bruge en UPS eller noget til at hjælpe på det
Avatar billede rynke10 Novice
24. november 2005 - 09:54 #5
Er det ikke HFI'en der slår fra, så er det en automatsikring. Måske bruger forstærkeren en del strøm når den tændes. Har du derhjemme noget på samme gruppe der bruger en del strøm, så kan det være grænsen er nået. Prøv evt. på et stik der går på en anden gruppe.
Avatar billede okran Nybegynder
25. november 2005 - 08:20 #6
har løst problemet :) har fået automatsikringen skiftet til en 13 a klasse c, klassen har vist noget med hvor langtid sikringen kan klare max belastning inden den springer.