Avatar billede lasse37 Nybegynder
21. november 2005 - 13:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Browser åbner konstant

Hej,

Jeg ved ikke om det er en virus eller hva. Men min browser åbner konstant nye instanser af sig selv når jeg er på nettet. Eller også vender den tilbage til startsiden hele tiden. Jeg har scannet den med panda, og den kunnne ikke finde noget.

Hvad kan der være galt?
Avatar billede darth-domino Nybegynder
21. november 2005 - 13:40 #1
Prøv med hijackthis og spybot!

Det lyder som om du har addware!
Avatar billede lasse37 Nybegynder
21. november 2005 - 13:49 #2
Ja, det er nok en mulighed. Er det noget som man kan se i proces oversigten?
Avatar billede lasse37 Nybegynder
21. november 2005 - 14:10 #3
Kan du se noget galt her?

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 14:02:57, on 21-11-2005
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Platinum 2005 Internet Security\PavProt.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Platinum 2005 Internet Security\PaSSrv.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Platinum 2005 Internet Security\Firewall\PavFires.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Panda Software\Panda Platinum 2005 Internet Security\APVXDWIN.EXE
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Toolbox2.0\Apache Tomcat 4.0\webapps\Toolbox\StatusClient\StatusClient.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Platinum 2005 Internet Security\PavFnSvr.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Platinum 2005 Internet Security\Pavkre.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Toolbox2.0\Javasoft\JRE\1.3.1\bin\javaw.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Platinum 2005 Internet Security\SRVLOAD.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Panda Software\PavShld\pavprsrv.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Platinum 2005 Internet Security\pavsrv51.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Platinum 2005 Internet Security\AVENGINE.EXE
C:\Programmer\Panda Software\Panda Platinum 2005 Internet Security\prevsrv.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Platinum 2005 Internet Security\PsImSvc.exe
C:\WINDOWS\System32\wdfmgr.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Platinum 2005 Internet Security\WebProxy.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Larscp\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [SCANINICIO] "C:\Programmer\Panda Software\Panda Platinum 2005 Internet Security\Inicio.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [APVXDWIN] "C:\Programmer\Panda Software\Panda Platinum 2005 Internet Security\APVXDWIN.EXE" /s
O4 - HKLM\..\Run: [StatusClient] C:\Programmer\Hewlett-Packard\Toolbox2.0\Apache Tomcat 4.0\webapps\Toolbox\StatusClient\StatusClient.exe /auto
O4 - HKLM\..\Run: [TomcatStartup] C:\Programmer\Hewlett-Packard\Toolbox2.0\hpbpsttp.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [PANDA ANTISPAM SERVER SERVICE] "C:\Programmer\Panda Software\Panda Platinum 2005 Internet Security\PasSrv.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O9 - Extra button: Related - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links - {c95fe080-8f5d-11d2-a20b-00aa003c157a} - C:\WINDOWS\web\related.htm
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1132534342264
O23 - Service: Panda Antispam Server Service (PASSRV) - Unknown owner - C:\Programmer\Panda Software\Panda Platinum 2005 Internet Security\PaSSrv.exe
O23 - Service: Panda Firewall Service (PAVFIRES) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Platinum 2005 Internet Security\Firewall\PavFires.exe
O23 - Service: Panda Function Service (PAVFNSVR) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Platinum 2005 Internet Security\PavFnSvr.exe
O23 - Service: Panda Pavkre (Pavkre) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Platinum 2005 Internet Security\Pavkre.exe
O23 - Service: Panda PavProt (PavProt) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Platinum 2005 Internet Security\PavProt.exe
O23 - Service: Panda Process Protection Service (PavPrSrv) - Panda Software - C:\Programmer\Fælles filer\Panda Software\PavShld\pavprsrv.exe
O23 - Service: Panda anti-virus service (PAVSRV) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Platinum 2005 Internet Security\pavsrv51.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\System32\HPZipm12.exe
O23 - Service: Panda Preventium+ Service (PREVSRV) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Platinum 2005 Internet Security\prevsrv.exe
O23 - Service: Panda IManager Service (PSIMSVC) - Panda Software Internacional - C:\Programmer\Panda Software\Panda Platinum 2005 Internet Security\PsImSvc.exe
Avatar billede ejvindh Ekspert
21. november 2005 - 14:39 #4
Der er faktisk ikke noget snavs i loggen. Hvilken type popups er det, du får? Er det ligegyldigt hvilke hjemmesider du besøger?

Kunne du måske lægge et screendump ud på denne side, så vi kan se hvordan det ser ud?
http://www.imageshack.us/
Avatar billede lasse37 Nybegynder
21. november 2005 - 16:14 #5
Den vender konstant tilbage til startsiden. Og åbner nye instanser af explorer.. den kan åbne ti instanser på 10 sek. Er du sikker på at der ikke er noget snavs..
Avatar billede ejvindh Ekspert
21. november 2005 - 16:32 #6
Der er ikke noget at se i loggen, men prøv disse scannere, og se om de kan finde noget:

Hent Ewido herfra (14 dages version af plus-versionen)
http://www.spywarefri.dk/downloads1/ewido-setup.exe
Installer og kør Ewido - opdater programmet.

Download og gem denne scanner på skrivebordet. http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Genstart til fejlsikret tilstand.
Kør en fuld scanning med Ewido. Programmet laver en lille log, som du skal kopiere herind i dit næste svar.

Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files. Klik på scan clean. Når scanneren er færdig med at scanne, så kopier indholdet af vinduet "Virus Log Information" herind (marker det, og tast ctrl-c)
Avatar billede lasse37 Nybegynder
21. november 2005 - 19:50 #7
Jeg var inde på den side, og fandt en online scanner ved navn x-controller som ordnet sagen. :-) Den fandt noget malware som den fjernet. Og det ser ud til at problemet er ok nu..

Hvis du vil have point så læg et svar.
Avatar billede ejvindh Ekspert
21. november 2005 - 20:16 #8
Ok. Fik du nogen melding om, hvad det var for en infektion, eller hvilke filer det var, der blev slettet?
Avatar billede lasse37 Nybegynder
22. november 2005 - 16:13 #9
Jo, jeg fik dem, men det gik sgu så hurtigt at jeg ikke nået at se hvad det var. :-) Men dejligt at slippe af med det lort.

Du får point.
Avatar billede ejvindh Ekspert
22. november 2005 - 16:18 #10
Nå, det var en skam. Det kunne ellers have været brugbart til en anden gang :-)

Jeg takker for point.