Avatar billede mullechip Novice
20. november 2005 - 22:07 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af formular

Jeg vil gerne oprette en formular på min hjemmeside, men det lykkes ikke. Hjemmesiden udarbejdes i Frontpage 2000 og hostes hos B-One. B-One understøtter ikke formularer, som oprettes i Frontpage (manglende frontpage serverudvidelse), men i stedet har jeg fået følgende script, som jeg skal bruge. Problemet er bare, at jeg ikke kan finde ud af, hvordan jeg skal bruge det. Er der nogen, der kan hjælpe? På forhånd tak.

<FORM method="post" action="http://www.dit-domæne.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="recipient" value="din@e-mailadresse.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Her kan du skrive en emne-tekst">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.dit-domæne.dk/nyside.html">
</FORM>
Avatar billede miss-g Seniormester
20. november 2005 - 22:16 #1
Du skal have tilføjet nogle felter, hvor man kan skrive beskeden, overskrift og en send knap.

Jeg bruger samme script som dig på min side - se her:
http://www.nicolin.dk/div/mailform.htm

Du skal så lige ændre lidt i den del du viser, for at den bliver sendt til din egen e-mail adresse.
Avatar billede miss-g Seniormester
20. november 2005 - 23:17 #2
Flere eksempler i bunden her:
http://www.nettonet.dk/formmail
Avatar billede mullechip Novice
21. november 2005 - 12:50 #3
Mange tak for hjælpen - det vil jeg forsøge.
Avatar billede mullechip Novice
21. november 2005 - 18:20 #4
Nu har jeg forsøgt igen, men jeg får ikke lov at sende siden. Jeg har ændret emailadressen til den rigtige. Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede miss-g Seniormester
21. november 2005 - 18:49 #5
Har du et link til siden eller kan du smide koden ind?
Avatar billede mullechip Novice
22. november 2005 - 16:14 #6
Tak for din tålmodighed. Du kan se siden her http://www.spanien-torrevieja.dk/14-Reservation/reservation.htm. Skal jeg oprette en svarside, eller??? Jeg vil gerne forstå det rigtigt, da jeg måske kan anvende det andre steder.
Avatar billede miss-g Seniormester
22. november 2005 - 23:23 #7
Det ser ud til at du har en </form> for meget i slutningen af din form.

Men ellers sender den da oplysningerne fint. Kan godt se at den ikke er smart den side man ser efterfølgende når man har reserveret.

Prøv at lave en htm side som man bliver stillet videre til, når man har bestilt.

Der kan stå noget med "Tak for Deres bestilling. Vi vil kontakte dem hurtigst muligt....bla bla."

Gem som htm og brug denne til at videre stille med:

<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.dit-domæne.dk/nyside.html">

Taget oppe fra din øverste kode.
Avatar billede mullechip Novice
23. november 2005 - 08:44 #8
Hvordan kan du se, at siden bliver sendt - jeg har sat min egen mailadresse ind som den adresse, der skal sendes til, men jeg får ikke nogen mail.

Jeg prøver lige det med at oprette en html-side som svarside.
Avatar billede miss-g Seniormester
23. november 2005 - 12:18 #9
Hæ hæ.

Jeg gemte din siden på min computer. Åbnede htm siden i Dreamweaver og så lidt på koden - ændrede din e-mail til min, uploadede og testede.
Avatar billede mullechip Novice
23. november 2005 - 19:22 #10
Jeg fatter det stadig ikke. Nu har jeg oprettet en kvitteringsside, som jeg har kaldt www.spanien-torrevieja.dk/14-Reservation/kvittering.htm, som jeg har "redirected" til. Men den side, jeg får, når jeg trykker på send-knappen har følgende adresse http://www.spanien-torrevieja.dk/cgi-bin/formmail.pl - og fortæller mig bare, at "siden blev ikke fundet". Jeg er vist nødt til at have det skåret ud i pap - og jeg får stadig ingen mail i min mailbox.

Jeg har slettet den </form>, der er for meget.

Kunne du eventuelt prøve at sætte min mailadresse ind igen (lpflyv@webspeed.dk) og sende reservationen, så kan jeg teste, om jeg får en mail. På forhånd mange tak for tålmodigheden og besværet.
Avatar billede miss-g Seniormester
23. november 2005 - 21:38 #11
Jeg har lagt testsiden ud her http://www.nicolin.dk/div/home.htm

Adressen står til dig, og den skulle gerne vise din kvittering når du har sendt din reservation.

Jeg kan også se at du har 2 x form i din kode. Det havde jeg dog også i min kode som jeg testede sidst, men har fjernet det nu.
Avatar billede mullechip Novice
23. november 2005 - 21:57 #12
Jeg fik denne besked, da jeg forsøgte at sende

En ikke defineret fejl opstod, din e-mail blev ikke sendt.
Send venligst e-mail direkte til lpflyv@webspeed.dk. Tak.
Fejl meddelelse: Bad recipient
Avatar billede miss-g Seniormester
23. november 2005 - 23:22 #13
Der må være noget galt med din e-mail adresse? Forstår det ikke rigtig?

Når e-mail adressen står til mig, fungerer det fint og når jeg sætter din ind, får jeg samme fejl som dig.

Lige nu sender den til mig, og kan sagtens omdirigere til din kvittering. Du må gerne prøve  - bare skrive noget volapyk.

Har du en anden e-mail adresse man kan prøve med?
Avatar billede miss-g Seniormester
26. november 2005 - 20:14 #14
Du tester bare det du har lyst til.

Glæder mig da til at høre hvad de siger hos din udbyder *S*
Avatar billede mullechip Novice
26. november 2005 - 20:52 #15
Problemet er løst - det virker nu. Mange tak for hjælpen
Avatar billede miss-g Seniormester
26. november 2005 - 21:14 #16
Det var dejligt.

Husk at lukke spørgsmålet *S*
Avatar billede mullechip Novice
26. november 2005 - 21:24 #17
Jeg lukker spørgsmålet *S*. Håber det er rigtigt, ellers hører jeg fra dig igen. Det er første gang, jeg er inde på denne side.
Avatar billede miss-g Seniormester
26. november 2005 - 22:05 #18
Hæ hæ - du har ikke gjort det rigtigt. Markér mit navn i boksen til venstre, og tryk på knappen Accepter *S*