Avatar billede ansa Nybegynder
20. november 2005 - 20:02 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Beskyttelse til pc-fladskærm - plexiglas?

Jeg vil gerne beskytte min pc-fladskærm for ungernes pil-fingre.
Er der nogen der har erfaring med fremstilling af en beskyttelsesskærm af f.eks. plexisglas???

Hvordan her I eksperter ellers gjort??
Avatar billede majsmarken Nybegynder
20. november 2005 - 20:31 #1
GENERELT:
Hvis du vil have feedback i denne tråd og andre fra dig
bør/skal du også selv give feedback i dine tidl. spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=ansa&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp -  - pt 10 åbne/uafsluttede - ikke populært...

En del eksperter her på Eksperten.dk undertrykker (kommentar/besvare ikke) personer med for mange hænger spørgsmål - som her...

Vejledning -> http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede ansa Nybegynder
20. november 2005 - 22:31 #2
Nu skal jeg ikke skabe en dårlig stemning - men så længe man ikke får svar på sine spørgsmål - så skal man vel ikke lukke dem  - eller hva´?? - Jeg prøver at lave så åbne spørgsmål som muligt - så der kan komme flere forskellige svar ind - og jeg skal nok lukke dem når jeg har fået svar!
Avatar billede lonepeter Novice
20. november 2005 - 22:39 #3
Lige en ting du skal være opmærksom på... - Jeg har selv nedenstående skærm, som har en "glasplade" foran skærmen, hvilket jeg er meget glad for. På trods af at den er behandlet med "et eller andet antireflex" så vil jeg sige at den er ikke egnet til at stå overfor eksempelvis et vindue hvor der er et lysindfald da det giver reflexer i skærmen. Jeg kunne forestille mig at dette ville være endnu værre hvis man nu valgte at sætte noget almindelig plexiglas foran en almindelig fladskærm.

Har du alligevel mod på det så kan du blandt andet købe plexiglas i Bauhaus hvor de skære det ud efter mål og jeg vil tro at sådan et stykke du skal bruge koster mellem 50 og 100,-

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=40769&Images=true
Avatar billede ansa Nybegynder
21. november 2005 - 08:27 #4
Skærmen står lige ved siden af et vindue - så der er ingen reflexer der!
Avatar billede lonepeter Novice
21. november 2005 - 08:50 #5
Jamen så er det jo bare at måle skærmen op og vandre en tur i nærmeste bauhaus og få lavet en plade der passer. Når du får pladen er der beskyttelsesfilm på den så den er helt uden ridser, men du skal nok lige pudse kanterne af med noget fint sandpapir.

Men hensyn til monteringen har jeg tænkt lidt over hvordan det kunne gøres. På den side der skal vende ind mod skærmen kunne du jo dække det område hvor selve skærmen er af med maletape og så spraye kanterne rundt omkring med f.eks. sort maling. Når det så er gjort kan du jo lime pladen fast til skærmen op på den måde opnår du jo et resultat der ligner min skærm hvis det er noget i den stil du havde forestillet dig.

Du skal nok lige være opmærksom på at bruge noget lim der hverken opløser malingen eller plexiglasset hvis du vælger denne løsning.
Avatar billede martin_moth Mester
21. november 2005 - 16:12 #6
ansa:

f.eks. denne : http://www.eksperten.dk/spm/630637

Der er kommet svar i juli måned. Hvis du venter på yderligere svar, så smid en kommentar om at det første svar ikke er fyldestgørende. Ellers luk.

(har selv haft en del åbne - der er sikkert bare glemsomhed... :-)
Avatar billede ansa Nybegynder
21. november 2005 - 22:26 #7
lonepeter - Da skærmen skal stå i børneværlset så skal den "bare" hænge fast på skærmen - men hvordan kan man gøre det (uden lim)
Avatar billede lonepeter Novice
22. november 2005 - 07:18 #8
Selvklæbende velcro bånd måske?
Avatar billede themom Nybegynder
22. november 2005 - 12:40 #9
Avatar billede themom Nybegynder
06. december 2005 - 16:07 #10
lukketid ??
Avatar billede ansa Nybegynder
06. december 2005 - 21:31 #11
tjaaa - der er nok ikke så meget mere at komme efter!!
Avatar billede ansa Nybegynder
06. december 2005 - 21:32 #12
vil du have point themom?
Avatar billede themom Nybegynder
06. december 2005 - 21:34 #13
nej tak :)
Avatar billede ansa Nybegynder
08. juni 2006 - 10:57 #14