Avatar billede knutbl Nybegynder
20. november 2005 - 18:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Feilmelding asp + access: 8007000e

Jeg har en nettside laget i asp med access-databaser. I det siste har jeg opplevd å få denne feilmeldingen:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '8007000e'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] System resource exceeded.

Sidene er ikke endret i koden på lenge, og besøket er ikke spesielt høyere enn normalt. Feilen oppstår i den linjen som kobler til databasen.

Hva er årsaken til dette, og hva kan jeg gjøre?
Avatar billede driis Nybegynder
20. november 2005 - 18:25 #1
Noget kunne tyde på at du har et problem med at du ikke får lukket dine connections til databasen; og serveren derved løber tør for RAM. Prøv at genstarte serveren, eller kør blot en iisreset, og se om det hjælper. Hvis det hjælper, er problemet selvfølgelig ikke løst; det kommer blot igen når serveren igen har konsumeret de tilgængelige resourcer. Så du skal din kode igennem for at finde ud af, hvor du glemmer at lukke connections.
Avatar billede trekkies Juniormester
20. november 2005 - 18:27 #2
Du husker at lukke din connection til databasen når at du ikke bruger den mere, ellers vil det tage noget hukommelse.
Avatar billede driis Nybegynder
20. november 2005 - 18:30 #3
Kontroller også, at serveren ikke er løbet tør for diskplads.
Avatar billede trekkies Juniormester
22. november 2005 - 23:24 #4
Hvordan går det knutbl?
Avatar billede knutbl Nybegynder
23. januar 2006 - 10:21 #5
Sorry for seeeeent svar. Jeg har sjekket alle disse tingene, - alle conncetions er lukket, jeg har mye diskplass. Den siste tiden har jeg ikke merket noe av dette. Jeg bruker access-db's, - kan problemet oppstå dersom for mange bruker databasen samtidig?
Driis og trekkies, - jeg vil gjerne gi dere begge poeng selv om problemet ikke har noen endelig løsning. Takk for hjelpen! Kan dere legge inn et svar?
Avatar billede trekkies Juniormester
23. januar 2006 - 10:23 #6
Jeg spinger over.
Avatar billede knutbl Nybegynder
25. januar 2006 - 10:55 #7
driis, kan du gi et svar, så er pointsene dine.
Avatar billede knutbl Nybegynder
19. februar 2006 - 13:41 #8
Ok, ingen svar kommer. Da tar jeg tilbake pointsene. Driis, - hvis du likevel vil gi et svar, så kan du svare i denne tråden, og så finner vi en måte hvor du kan få pointsene.