Avatar billede tue Nybegynder
22. april 2001 - 16:24 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Crossover mellem switch og hub?

Kan man bruge et crossover kabel mellem en switch og en hub?

På forhånd tak.

Mvh
Tue Sandal
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
22. april 2001 - 16:26 #1
jeg kunne ikke...
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. april 2001 - 16:27 #2
ja, det kan man godt! mener du så skal sætte den i uplink porten i den ene ende og en alm port i den anden ende! ellers er det fra en alm port til en alm port :)
Avatar billede ellebaek Nybegynder
22. april 2001 - 16:29 #3
du skal sætte kablet i uplink på hubben, og så ind i f.eks. port 1 i switchen...
og det skal være et almindeligt kabel, ikke et der kan gå direkte fra computer til computer...

Et almindeligt twisted pair...
Avatar billede ellebaek Nybegynder
22. april 2001 - 16:30 #4
når du siger crossover forstår jeg det som... et kabel der er krydset, og det virker det ikke med ...!
Avatar billede tue Nybegynder
22. april 2001 - 16:31 #5
Det ved jeg ikke...

Det er fordi vi er nogle stykker der skal til Mobile Internet Party i Århus!
På deres side står der at man skal have 20 meter kabel med, men hvis vi nu kunne have vores egen 100Mbit hub med, så er det jo noget nemmere!

Det eneste jeg ved det er at der er en masse switch\'s på Mobile Internet Party, og at vi tager vores egen hub med!

Håber det hjalp!
Avatar billede tlaursen Nybegynder
22. april 2001 - 16:31 #6
Crossover funktionaliteten ligger i uplink porten eller omvendt.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
22. april 2001 - 16:32 #7
Var mest ment som en kommentar ;-)
Avatar billede tarantula Nybegynder
22. april 2001 - 16:44 #8
hvis du bruger crossover skal du sætte dem i en almindelig port.. hvis du bare bruger almindeligt skal den ene i uplink og den anden ende i en almindelig..
Rene
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. april 2001 - 17:06 #9
tarantula>>læs mit svar øverst!
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
22. april 2001 - 17:10 #10
uhm...man plejer ikke at må have sit eget grej med til np\'s, men det kan være det er anderledes til MIPÅ
Avatar billede tlaursen Nybegynder
22. april 2001 - 17:15 #11
kimrossgaard>> Skyder du ikke lidt med spredhagl, er det ikke en helgardering at skrive at den skal enten i crossoverporten elller en alm port?

tue>> Hvis du bruger crossover kabel er det 2 alm. porte der skal bruges.
Hvis du bruger et alm. kabel, er det uplink porten på den ene og alm port på den anden.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. april 2001 - 17:21 #12
tlaursen>>næh, egentlig ikke da spørgsmålet lyder:
\"Kan man bruge et crossover kabel mellem en switch og en hub?\"
og svaret er ja, som jeg også skrev! at jeg så ikke lige kan huske tilkoblingsmetoden er en anden sag!
Avatar billede ellebaek Nybegynder
23. april 2001 - 08:20 #13
hvad så med mit svar ?
Avatar billede tue Nybegynder
26. april 2001 - 22:14 #14
Kan man også køre med crossover direkte fra sin computer til en switch?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
26. april 2001 - 22:21 #15
ja, hvis du sætter den i uplink-porten
Avatar billede ellebaek Nybegynder
27. april 2001 - 08:00 #16
hvad skal du med det crossover kabel ?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. juli 2001 - 19:24 #17
tak for point :)
www.fotx.net/kimrosgaard
Avatar billede ellebaek Nybegynder
24. juli 2001 - 21:42 #18
siger jeg også :-)

www.fotx.dk/ellebaek
Avatar billede ellebaek Nybegynder
24. juli 2001 - 21:42 #19
flot ellers :-)
prøver lige den rigtige addresse :-)

www.fotx.net/ellebaek