Avatar billede asand Nybegynder
19. november 2005 - 10:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med VMware Desktop

Hej
Jeg har et stykke tid kørt Ubuntu 5.04, og har haft VMware Desktop installeret på denne. Efter jeg har opdateret til 5.10, er VMware holdt op med at virke - det lukker simpelthen ned før det overhovedet er startet rigtigt op.
Er der nogen, der ved, hvad problemet er og, hvordan man løser det? - jeg vil være lidt træt af at miste den VM jeg har haft kørende... Jeg vil også gerne vide, hvordan man redder de filer, der er oprettet af VM'en, hvis det ikke kan lade sig gøre at redde den.

På forhånd tak!
-asand
Avatar billede strych9 Praktikant
19. november 2005 - 15:45 #1
Dine virtuelle maskine vil blive ved med at fungere.
Problemet er med al sandsynlighed at du har fået en ny kernel efter at du opgraderede. VMWare installerer så vidt jeg husker nogle kernel moduler for at få alt til at se pænt ud. - Den har med andre ord simpelthen behov for at installere nogle drivere på host OS.
Det du skal gøre er at køre den samme konfiguration som du gjorde i hin tid for at få VMWare til at fungere. Der er nogle scripts med som skal køres.

Hvis du ikke kørte nogle scripts må det være en del af ubuntu pakkerne. I så fald kan du forsøge helt at afinstallere VMWare og dernæst geninstallere det, og så skulle den selv finde ud af det.
Avatar billede asand Nybegynder
19. november 2005 - 16:10 #2
Jeg har forsøgt at boote op med den gamle kerne og prøve at køre VMware, men det virker ikke. Men jeg kan godt prøve at køre konfigurationen igen.

Hvis jeg afinstallerer VMware, minster jeg vel også den VM, jeg har - det vil jeg helst ikke!
Avatar billede strych9 Praktikant
19. november 2005 - 16:49 #3
næh det skulle du ikke gøre, men hvis du vil være helt sikker kan du jo bare flytte .vmx og .vmsd filer og hvad der ellers er til en anden folder med mv kommandoen.
Avatar billede asand Nybegynder
21. februar 2007 - 12:37 #4
lukker