Avatar billede le_mac Nybegynder
19. november 2005 - 00:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med billeder i IE

Jeg har problemer med at få IE til at vise billeder. Nogle gange vises intet, andre gange en lille hvid ramme med et rødt kryds i. På min anden PC virker alt perfekt - og jeg kan ikke se, at indstillingerne er anderledes på dén.

Som eksempel: siden www.au.dk vises forskelligt på de to maskiner. På den ene er der en aflang billedmosaik under den vandrette blå streg, mens der på den anden ikke er noget billede der. Ud over dette vises siderne ens.

Nogen idéer?
Avatar billede hcma Novice
19. november 2005 - 00:16 #1
Avatar billede vejmand Juniormester
19. november 2005 - 05:10 #2
Prøv evt. at slette midlertidige internet filer, inden du prøver hcma_catbody´s ellers udmærkede forslag.

Funktioner -> Internetindstillinger -> Generelt -> Slet filer

Du kan få IE til at slette midlertidige filer automatisk, når browseren lukkes:

Funktioner -> Internetindstillinger -> Avanceret -> Flueben i "Slet mappen Temporary Internet Files, når webbrowseren lukkes"
Avatar billede mullechip Novice
02. december 2005 - 10:53 #3
Jeg har nøjagtig det samme problem, og forslaget fra microsoft (ovennævnte link) om at ændre i registreringsdatabasen har jeg også prøvet - det virker desværre heller ikke. Jeg har fundet ud af, at det ligger i Microsoft Internet Explorer, for jeg har nu downloadet Firefox' browser, og her virker billederne fint. Desværre er der så nogle sider - bla. vores intranet - der ikke virker med denne browser.
Avatar billede hcma Novice
02. december 2005 - 12:42 #4
hvad så med en rep./geninstall af IE ?
http://www.hcma.dk/tips51to60.htm#no55
Avatar billede mullechip Novice
05. december 2005 - 14:20 #5
Nu har jeg fået løst problemet, som er meget enkelt.
Gå ind i funktioner, indstillinger - og fanebladet "Avanceret". Under Multimedier er der et afkrydsningsfelt, som hedder "Vis billeder". Dette felt var på én eller anden måde blevet deaktiveret hos mig - prøv eventuelt at tjekke det.
Avatar billede le_mac Nybegynder
05. december 2005 - 14:28 #6
Jeg må desværre sige, at der ikke er en nogen af jeres forslag, der ser ud til at virke. Nu prøver jeg den nye Firefox...
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. juli 2006 - 23:03 #7
lukketid...
Avatar billede le_mac Nybegynder
18. juli 2006 - 10:05 #8
Formatering og geninstallation virkede.

>john_stigers: Tak for "påmindelsen". :-|