Avatar billede -fozzi Nybegynder
18. november 2005 - 20:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Alternative programmer til 64

Er lige gået over til windows 64bit og kan hverken køre AVG Antivirus eller Sygate firewall.

Kender i nogen navne på en god Freeware firewall og antivirus til 64bit?

Jeg er ikke så meget inde i 64 men kan man køre 32bit programmer ved at porte dem selv?
Avatar billede strych9 Praktikant
18. november 2005 - 20:54 #1
http://www.avast.com/eng/x64.html

Problemet er at de programmer er drivere. Windows x64 kræver 64 bit drivere, så der er ikke noget kompatibilitetslag der hjælper.
Avatar billede strych9 Praktikant
18. november 2005 - 20:57 #2
Jeg skylder måske at sige at selv om Avast ikke er freeware, så er deres mindste udgave af programmet gratis.

og nej, der er ikke noget du selv kan gøre for at få dine 32 bit programmer til at blive 64 bit.
Avatar billede strych9 Praktikant
18. november 2005 - 21:00 #3
64 bit firewall her, også gratis:
http://www.tinysoftware.com/home/tiny2?la=EN
Avatar billede -fozzi Nybegynder
18. november 2005 - 21:00 #4
Kan jeg på anden måde køre 32 bit programmer i windows 64?
Avatar billede strych9 Praktikant
18. november 2005 - 21:03 #5
I x64 edition kører 32 bit programmer igennem et kompatibilitetslag der hedder WOW64. Dette emulerer 32bit API, og programmerne vil for de flestes vedkommende køre.

Det er primært kun drivere der ikke vil fungere. Firewall programmer og antivirus er drivere. Derfor skal deres 32 bit kildekode skabes om til 64 bit og laves til maskinkode med en 64 bit compiler af producenten før de vil køre. Det er der intet du kan gøre ved ud over at vente.
Avatar billede -fozzi Nybegynder
18. november 2005 - 21:09 #6
Okay mange tak for hjælpen