Avatar billede tdw Nybegynder
18. november 2005 - 19:38 Der er 10 kommentarer

Script til brugergalleri

Hey

Hvis jeg vil lave et brugergalleri ligesom www.bilgalleri.dk skal det så være i asp eller php? Og hvordan kommer man igang?
Avatar billede hataffrugt Nybegynder
18. november 2005 - 19:49 #1
well.... det ville måske være en ide at skabe dig et fundament inden du bygger huset ;O)

med det mener jeg at du evt. skulle lære at udvikle webapplikationer før du begynder at kaste dig ud i projekter.
Avatar billede tdw Nybegynder
18. november 2005 - 20:20 #2
Nu er det et galleri jeg skal bruge. Og så spørg jeg bare om det skal være i asp eller php hvad er bedst? Så må jeg jo prøve at lære det hen ad vejen.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. november 2005 - 21:12 #3
Jeg tror ikke, at der er noget der er "bedst"..
Både ASP og PHP er serverside scriptsprog, som har adgang til filsystemet på serveren, hvor billederne ligger.

Derfor kan både ASP og PHP bruges.

www.bilgalleri.dk har de valgt at bruge ASP.

/theSurfer
Avatar billede tdw Nybegynder
18. november 2005 - 21:37 #4
Ja det kan jeg se. Har de osse på fx. toyota-extreme.dk og zoomcar.dk
Er ASP sværere at lære end PHP fx?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. november 2005 - 21:46 #5
Jeg startede med PHP.. men da jeg også programmerede i Visual Basic, hvilket er nogenlunde samme sprog som ASP, skiftede jeg til ASP..

Der er mange steder på nettet, hvor man kan lære ASP og PHP.. man søger typisk efter ord som "tutorial" eller "<specifikt problem> example" (uden "<" og ">")..
Erstat "specifikt problem" med dit problem..

/theSurfer
Avatar billede tdw Nybegynder
18. november 2005 - 21:49 #6
Okay.. Hvordan giver man forresten point for rigtigt svar? Har jeg aldrig fattet..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. november 2005 - 21:52 #7
Du kan læse (næsten) alt hvad du behøver, her: http://expfaq.1go.dk/
Behandling af svar: http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar

Det er bedst hvis du læser hele FAQ'en.. der står så mange gode ting i den..

- Giv dig god tid.

/theSurfer
Avatar billede tdw Nybegynder
18. november 2005 - 21:54 #8
Mange tak..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. november 2005 - 22:07 #9
Husk at markere dit navn i boksen til venstre, og derefter klikke på Accepter-knappen.

PS: Grunden til at jeg mener, at du kan tage pointsne tilbage/selv, er at der ikke er en konkret løsning.
Hvis der havde været en løsning (eller en af brugerene har hjulpet), skal du give pointsne til brugerene..

/theSurfer
Avatar billede thesurfer Nybegynder
10. december 2005 - 01:31 #10
mjello.. :-)

/theSurfer