Avatar billede wan31 Nybegynder
17. november 2005 - 23:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

sub, Function, Private function

Ok.
Jeg har tænkt så meget over det før, men tankerne kom pludselig flyvende efter at have surfet lidt rundt herinde.

Vi har i ASP Function, Sub, Private function og sikkert flere jeg ikke har set endnu...

Nu plejer jeg bare at bruge Function, men tænkte egentlig.
Jeg har altid troet at det bare var tre navne til at udføre det samme. Men jeg kom jeg til at se en kode i går hvor en havde brugt både Private funtion og Function i en og samme fil.

brugte han begge på grund af den forskel der giver, eller gad han bare ikke se for meget af det samme..???
Avatar billede cpufan Juniormester
17. november 2005 - 23:26 #1
Avatar billede tjp Mester
18. november 2005 - 02:11 #2
Den korte version:
'Sub' og 'Function' er begge procedurer (dvs. en følge af ordre som har fået et navn de kan kaldes med), men kun 'Function' returnerer en værdi.
'Private' begrænser, hvem der kan kalde proceduren (kan også bruges ifm variabler) til procedurer i samme script eller klasse, i modsætning til det ofte underforståede 'Public'.
Avatar billede wan31 Nybegynder
18. november 2005 - 15:14 #3
Ok. Sub udføre et stykke kode. Function udføre et stykke kode og giver værdi tilbage hvis man ønsker det og Private gør et eller andet, andet :p

Når men så kan jeg jo finde en masse læsning frem om det siden der åbenbart er forskel.

Mangler svar :) og takker
Avatar billede tjp Mester
19. november 2005 - 01:57 #4
Svar! ;-)
Avatar billede cpufan Juniormester
21. november 2005 - 23:16 #5
svar ----