Avatar billede okran Nybegynder
17. november 2005 - 13:18 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

trådløst net over 500m ca

Hej eksperter

Mig og en kammi er ved at lave trådløst inet mellem hindanden der er ca 500 m imellem os men desvære os en del huse + jeg bor oppe på en bakke jeg har en d-link 2000ap+ med en +9db antenne på. hvad skal han have i hans hus, er det nok med en netkort(til bærbar)+ en +14db directional antenne tilslutet til denne. ville dette kunne lykkes eller skal han have en ap os
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. november 2005 - 13:58 #1
Over 500 m, vil det efter min mening kun komme til at virke, hvis de 2 antenner kan se hinanden. Derfor kan det være en fordel om i begge har et AP, der understøtter bridging mode, samt retnings bestemte antenner.

Se blandt andet Cantenna.com /cantenna.de for antenner.

Ang valg af AP kan jeg ikke hjælpe så meget, men lige umiddelbart vil Linksys WRT54G, med Sweasoft software være en mulig løsning.
Avatar billede draco999 Nybegynder
17. november 2005 - 14:00 #2
Rækker en wireless router ikke normalt kun 100m??

Du vil så række 500m  det er en halv Kilomet, nu ved jeg ikke meget om de Specifikke detaler men jeg vil da mene at enten skal du have en pænt kraftig antenne som kan gå gennem Op til flere mure. ( hver eneste gang sinalet rammer en mur bliver det jo svagere og svagere )

Du kan vel prøve at smide en antenne op på taget og se om det virker.

Alt det her er gæt og jeg vil da følge tråden for at se om der er nogen der mener det kan lade sig gøre og hvordan, for jeg mener 500m er pænt langt.
Avatar billede ierikk Nybegynder
17. november 2005 - 15:09 #3
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. november 2005 - 17:10 #4
godt link ierikk, men desværre ved vi ikke om det virker.

Og som jeg har sagt før og gerne gør igen:
Det kommer kun til at virke hvis de to antenner kan se hinanden (line of sight) træer, mure og tage er fy fy.
Avatar billede ierikk Nybegynder
17. november 2005 - 17:53 #5
som jeg forstår indlæggene fra "trikz4h" virker det!
og at han lovet at vente med at lukke ? til har har fået det endelig sat op
Avatar billede okran Nybegynder
18. november 2005 - 07:58 #6
ok tak for hjælpen, james med den AP du foreslår skal man ik have 2 ens antenner eller hvad. vil i dele pointene eller hvad så smid et svar ierikk :)
Avatar billede ierikk Nybegynder
18. november 2005 - 08:51 #7
jeg samler ikke point, så ingen til mig
følg med i ? 659634 der kommer forhåbentlig lidt mere
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. november 2005 - 08:55 #8
Du kan også snakke med Danbit. De har et stort udvalg i forstærkere, kabler og antenner.

www.danbit.dk
Avatar billede okran Nybegynder
18. november 2005 - 13:04 #9
ok og tak for hjælpen igen :)