Avatar billede sebas Nybegynder
17. november 2005 - 10:09 Der er 1 kommentar

Standardprinter på terminal server

Jeg vil gerne ændre standard printeren hos mine terminal bruger, hvilket også nemt kan lade sig gøre. Standardprinteren ændres hermed fra printer A til printer B. Sessionen husker så at der er tale om printer B indtil arbejdsstationen genstartes. Herefter er den hoppet tilbage til printer A.

Hvordan får jeg den til at huske at printer B skal være standardprinter?

Hurtigt svar vil være helt i top!
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
17. november 2005 - 13:18 #1
Hvis dine printere er netværks printere der har et sharenavn har jeg selv haft held med denne løsning

Opret en mappe på serveren eks

c:\printerscript

og her i Lav en fil eks Printer.vbs og skriv sådanne her

Dim net
Set net = CreateObject("WScript.Network")
net.SetDefaultPrinter "Printerens Share navn"

Jeg har sat det sådanne her op da jeg ikke kunne finde ud af at få lavet en gruppe der for udført et logonscript,

Jeg har på serveren lavet en mappe "Printerscripts" og her ligger hvert script til hver printer,

"HUSK AT GIVE DINE BRUGERE LÆSE OG EXEKVERINGS RET TIL DENNE MAPPE"

Jeg har så trukket et Shotcut op til hver brugers startup folder, og vupti så virker det,
Dette er nok ikke måden, hvis nu man har mange bruger men det virker for mig der kun har 10 brugere at administrere

MC