Avatar billede sub_zero Nybegynder
16. november 2005 - 19:55 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Import af salgsfakturaer

Hej Eksperten

Jeg er pt. i den afsluttende fase af produktudviklingen, inden jeg for alvor kan gå igang med mit firma. Jeg er dog løbet ind i et problem - faktureringen.
Mit produkt er en webtjeneste og derfor ligger alle faktureringsdataene i min dertilhørende database.

Kan det lade sig gøre at importere data via fx en kommasepareret fil, så Summarum automatisk laver fakturaerne for mig - eller skal jeg manuelt sidde og copy-paste de købte varer for hvér benytter af min tjeneste?

Hvis ikke ovenstående er muligt at forstå, så må I meget gerne skrive tilbage hvorefter jeg vil prøve at udbedre det.
Avatar billede mariaf Juniormester
16. november 2005 - 21:12 #1
Bruger du SQL? Så kunne du jo bruge en C5 light på SQL i stedet. Eller bare en C5 på native, som er det er ret enkelt at importere salgsfaktura i. Det vil koste dig 2700 kr excl. moms - dermed også sagt at du skal passe på hvad du bruger tid på.
Avatar billede moskjaer Nybegynder
16. november 2005 - 21:31 #2
Du er velkommen til at kontakte mig på kma@moskjaer.dk. Vi har lavet en lignende løsning til brug ved osCommerce og kan helt sikkert hjælpe dig.
Avatar billede mariaf Juniormester
16. november 2005 - 21:35 #3
Gratis?
Avatar billede sub_zero Nybegynder
16. november 2005 - 22:03 #4
Kære begge

Først vil jeg lige sige tak for svarene.

Maria: Jeg vil helst undgå at få unødige udgifter inden jeg har nogle indtægter og af den grund vil jeg først have undersøgt om der kan laves en løsning med SummaSummarum.

Moskjaer: Mange tak for tilbuddet - det vil jeg hjertens gerne benytte mig af.
Avatar billede mariaf Juniormester
16. november 2005 - 22:07 #5
Pas bare på at du ikke sparer 5000 kr nu, og sætter hundredevis af timer til på spildt arbejde. Det er ekstremt vigtigt når man starter virksomhed, at man anvender et ordentligt grundlag, som giver energi i stedet for at tage energi. Og en web-shop på summasummarum er i min verden noget der tager energi i stedet for at give.

Pøj pøj med det.
Avatar billede quark1970 Nybegynder
17. november 2005 - 13:25 #6
Det er nemt og importer i summarum via komma fil det. Men du skal sørge for at de webshop generer de rigtige data.
Avatar billede sub_zero Nybegynder
17. november 2005 - 16:24 #7
Hej igen

Jeg har nu fundet ud af at gøre det via importen.