Avatar billede maxius Nybegynder
22. april 2001 - 00:09 Der er 48 kommentarer og
1 løsning

Flash!

Er der en venlig sjæl der vil kigge på min flash fil? lige en lille forklaring: jeg er ved at lave en side med en menu i bunden og sådan. Men når man er på forsiden og trykker sig ind på feks. infomation og så derfra vil trykke sig videre til priser skal man trykke 2 gange på priser før man kommer hen til priser og det skal laves om sådan at man kun skal trykke 1 gang!
Avatar billede Beach Mester
22. april 2001 - 00:10 #1
Link?????
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. april 2001 - 00:19 #2
du kan evt. sende den ti mig på flasher@nikolajdu.dk
Avatar billede Beach Mester
22. april 2001 - 00:20 #3
Kan du så se at komme i seng Nikolajdu!!!
//Beach
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. april 2001 - 00:22 #4
Njaaa.. Stod op kl. 17.30 efter min tur i byen i går. Den varede til kl 09 i morges *gg*
Avatar billede maxius Nybegynder
22. april 2001 - 00:23 #5
Den er sendt!
Avatar billede Beach Mester
22. april 2001 - 00:24 #6
Shit, så skal jeg ikke blande mig, så er du jo ved at opnå orgasme nu*LOL*
//Beach
Avatar billede diktator Nybegynder
22. april 2001 - 00:29 #7
Hæ, hæ, cheers bro´
Avatar billede maxius Nybegynder
22. april 2001 - 00:40 #8
Bruger i flash mastere egentlig swish til at lave tekst effekter og lign?
Avatar billede Beach Mester
22. april 2001 - 00:43 #9
Det er nok meget forsk. jeg bruger det fra tid til anden for at spare tid!
//Beach
PS: Mastere skal du nok tildele nikolajdu & diktator. De er de sande mestre:-)
Avatar billede maxius Nybegynder
22. april 2001 - 00:44 #10
Jeg har nu arbejdet med flash i en måneds tid og jeg forstår stadig ikke hvordan man kan lave de helt vilde text effekter lign dem man kan lave i swish!
Avatar billede Beach Mester
22. april 2001 - 00:48 #11
Det er sgu også hårdt arbejde:-(
Men ikke sagt at det er umuligt. Men man tager et bogstav, ligger det i 30 lag og boller med det en times tid, så får man nogle funny børn ud af det som man kan smide nogle alfaer efter så de glider sammen med ale det andet stuff. Men spec. teksteffekter er KLART nemmere at lave i swish!
//Beach
Avatar billede Beach Mester
22. april 2001 - 00:50 #12
Ups. tror altså jeg mangler noget sex. Må være en smugle sulten. Tror jeg gå ud og snupper en cola *ROFL*
Forviret???
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. april 2001 - 00:50 #13
Hey Jonas.

Jeg har lavet din flashfilm en hel del om.

Du havde indsat den samme baggrund i 4 forskellige frames. Den har jeg flyttet til et lag for sig selv.

Alle actions er flyttet til lag for sig selv.
Alle Knapper er flyttet i et lag for sig selv
Jeg har lavet et \"labels\" lag og knapperne kalder de relavante labels.

Ang. Swish.

Jeg bruger det ikke, men kunne godt finde på det hvis jeg havde brug for en speciel effekt. Beach forklarer fint hvorfor Swish er smart.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. april 2001 - 00:54 #14
Sande mestre og Mastere... Tjoo blive endelig ved. Det stiger mig nemlig bestemt ikke til hovedet... *ggg*
Avatar billede maxius Nybegynder
22. april 2001 - 01:00 #15
Tak for det nu virker det men jeg tror ikke helt jeg har forstået det! Når jeg nu skal lave siden der hedder kontakt skal jeg så ikke  bare oprette en keyframe i min tidslinje feks i nr fem i det lag der hedder kontakt og så sætte knappen kontakt til:

on (release) {
    gotoAndPlay (\"5\");
}

Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. april 2001 - 01:13 #16
Du laver knappen i det lag, der sjovt nok hedder \"knapper\".

Du kunne vælge

on (release) {
    gotoAndPlay (\"5\");
}

Men du kan ende med at få brug for

on (release) {
    gotoAndPlay (\"kontakt\");
}

En helt anden ting er at jeg ikke forstår hvorfor du bruger gotoAndPlay, når du samtidigt sætter en \"stop()\" action. Så burde du nok vælge gotoAndStop i stedet.

on (release) {
    gotoAndStop (\"kontakt\");
}

Anyway har jeg lavet den label for dig allerede.

Du bør altid holde dine actions i et layer for sig selv. Det gør det meget nemmere atfinde dem.

Du bør altid have et lag med labels. Hvis din film bliver lang er den nemmere at finde rundt i og hvis du vil skifte scene kan det være en nødvendighed.
Avatar billede maxius Nybegynder
22. april 2001 - 01:15 #17
Jeg bruger stop aktionen fordi at ellers looper min side jo når jeg trykker på knappen og så er det jo lidt svært at læse hvad der står *S*
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. april 2001 - 01:18 #18
Den looper da ikke hvis du gør som jeg siger.

Du brguer gotoAndPlay - gå til og afspil. Når du bruger gotoAndStop stopper den jo helt automatisk og altså ingen brug for stop().
Avatar billede maxius Nybegynder
22. april 2001 - 01:19 #19
Når for sørensen tak for det men indtil videre lader jeg dem bare blive! Men jeg kan ikke få kontakt siden til at virke! Vil du gerne kigge på den igen hvis jeg sender dig den nye?

Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. april 2001 - 01:22 #20
Hvis du sender med det samme for jeg smutter snart i kassen.
Avatar billede maxius Nybegynder
22. april 2001 - 01:22 #21
Er sendt!
Avatar billede Beach Mester
22. april 2001 - 01:25 #22
Det var tidligt nikolajdu, skal du ikke engang have en smøg bagefter???
//Beach
Avatar billede maxius Nybegynder
22. april 2001 - 01:28 #23
Hvor lang tid har det egentlig taget jer at blive SÅ gode til Flash`´?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. april 2001 - 01:28 #24
Jo faktisk skal jeg ryge lige om lidt. Godt nok arbejder jeg hjemme, men her er rygning kun tilladt i 2 rum+lokummet. *gg*

Måske går jeg heller ikke i kassen. Har lyst til at spille et eller andet, men ved ikke helt hvad...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. april 2001 - 01:31 #25
Jeg startede på Flash 4 for lige godt et år siden. :-)
Avatar billede maxius Nybegynder
22. april 2001 - 01:34 #26
Okay Så Må du sq være lærenem! Spil noget counter-strike det er altid Fun!
Avatar billede Beach Mester
22. april 2001 - 01:35 #27
Nu har du jo kun set nikolajdus udstyr, og derfor kan jeg jo nemt sige at jeg har arbejdet med flash i mindst 66 år. Men så vil ham der sidder på wc nok komme ind og blande sig lidt. Det kan gøres på et par uger hvis man VIL lære det. Det kan også tage et par år hvis det kun er noget man leger med!
Hvor lang tid tager det at lære at bruge windows. Nogenlunde samme ???
Hvis man vil så vil man, vil man bare tro på Bill Gates eller hvordan han nu vil have det stavet) så lærer man det aldrig!
//Beach
Avatar billede maxius Nybegynder
22. april 2001 - 01:37 #28
HAHA 66 år? Så han startede med flash 0.0?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. april 2001 - 01:39 #29
Hmmm...

CS er fedt, men jeg har lidt problemet på den her maskine. Grafikortet er et TNT 16 Mb, men det er bare ikke hurtigt nok til CS. Får en framerate, der gør at jeg er død før jeg får vendt mig om.

Af andre spil jeg har liggende lige nu.

Project IGI
Black & White
Resident Evil 3
Fifa 2001
Championship Manager 2001
Hitman 47
Red Alert 2
Heart of Darkness

Hvad skal jeg vælge??
Avatar billede Beach Mester
22. april 2001 - 01:39 #30
Nej nej nej, du har helt misforstået det.  Det var mig der opfandt computeren*ROFL*
//Beach
Avatar billede Beach Mester
22. april 2001 - 01:40 #31
RA2, den er jeg med på:-)
Avatar billede maxius Nybegynder
22. april 2001 - 01:40 #32
Jeg har da hørt meget godt om Black & White  !
Avatar billede Beach Mester
22. april 2001 - 01:42 #33
Tror sgu bare jeg smutter ind på tv2 og banker nogle bønder i backgammon:-)
Kan i sove godt der ude!
//Beach....... nat
Avatar billede maxius Nybegynder
22. april 2001 - 01:46 #34
Jeg kommer også ind på tv2 og spiller back så lad os spille mod hinanden!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. april 2001 - 01:46 #35
Black & White er skide skægt, men det går så ufatteligt langsomt. Det skal jo holde mig vågen nu. :-)

Måske lidt RA2. Det er også lang tid siden....
Avatar billede maxius Nybegynder
22. april 2001 - 01:47 #36
:)
Avatar billede Beach Mester
22. april 2001 - 01:48 #37
maxus>>>>
Name: Beach1
Er du med???
//Beach
Avatar billede maxius Nybegynder
22. april 2001 - 01:49 #38
Jeg prøver at finde dig nu!
Avatar billede maxius Nybegynder
22. april 2001 - 01:50 #39
Der står ikke at du er der!
Avatar billede Beach Mester
22. april 2001 - 01:50 #40
Jeg kan ikke holde den meget længere, så 50 sek, så opretter jeg en privat!
//Beach
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. april 2001 - 01:51 #41
Du havde lavet en knap inde i en knap.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. april 2001 - 01:52 #42
Har sendt filen tilbage igen igen... :-)
Avatar billede maxius Nybegynder
22. april 2001 - 01:52 #43
Skummelt!
Avatar billede Beach Mester
22. april 2001 - 01:52 #44
OK, nu har jeg oprettet en privatus, skal bare lige bruge dit navn for at invitere dig!
//Beach
Avatar billede maxius Nybegynder
22. april 2001 - 01:53 #45
mit navn er gæst 7522
Avatar billede maxius Nybegynder
22. april 2001 - 01:54 #46
Takker Nikolajdu! :-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. april 2001 - 01:58 #47
Var så lidt. Har jo ikke noget liv - Så hvorfor ikke sidde og rette folks fejl.... *ggg*
Avatar billede maxius Nybegynder
22. april 2001 - 01:59 #48
Har du kun købt www.nikolajdu.dk pågrund af E-mailen??
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. april 2001 - 02:09 #49
Nej, der var nu flere grunde. Men det var én af dem. Anyway kender folk mig på nettet som nikolajdu og jeg skal jo have et domæne at teste på alligevel. Men det er rigtigt at det er et tåbeligt domænenavn at eje. Jeg har nu også andre og væsentligt bedre domænenavne.

F.eks købte jeg kun www.decapitator.dk fordi jeg bruger det som navn i CS. I årevis har jeg spillet på nettet under Decapitator. Indtil sidste år gik det også fint, men så dukkede der lige pludselig flere Decapitator op og påstod at det havde de heddet i laaaang tid. En søgning hos Jubii fandt 5-6 stykker. Så fik jeg nok og købte domænet. Siden har der ikke været andre end mig. En søgning nu viser CrazyL337_Decapitator.dk - Det var mig og nogle andre fra forskellige claner, der lavede en clan for en aften og bankede hele jubii ud af banen. Desværre er stats´ene blevet nulstillet. Den dag gik det forrygende, men ok havde også rigtig god hjælp. Er normalt god, men ikke den vildeste.

Så er der de domæner jeg forestiller mig er nyttige, men dem får du ikke at vide. :-)

/Nikolaj