Avatar billede jmc Nybegynder
15. november 2005 - 14:12 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

forbindelse til nettet?

Kender du en god fejlsøgningsguide på nettet. Jeg forsøgte at oprette en forbindelse til hjemmekontor og nu vil min maskine slet ikke på nettet. (skriver fra en andne bærbar)
Avatar billede serverservice Praktikant
15. november 2005 - 14:27 #1
http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/
http://www.net-faq.dk/    Her er noget generelt, men det er ikke måden at løse et problem på ved at bruge en guide, men derimod at fejlsøge manuelt.

1. Prøv at gå i kør og skriv cmd - så åbner du kommandoprompten - Skriv ipconfig /release - Derefter Ipconfig /renew  - Hvad siger den til det ?
Avatar billede serverservice Praktikant
15. november 2005 - 14:32 #2
Det vi gør i første omgang er at undersøge om den kan fornye din ip - hvilket er vigtigt for at komme på nettet - derefter kan vi undersøge services og din browser.
Jeg går udfra at du har adgang til flere ipadresser evt. via en router eller din udbyder - se også hvilke services der kører på netkortet - Client for ms netværk, tcp/ip, osv?
Avatar billede jmc Nybegynder
15. november 2005 - 15:55 #3
ipconfig har noget i IP og noget i undernetmaske, de andre to er tomme.

ipconfig /release mislykkedes da det valgte netkort ikke er i en tilstand bla bla noget i den retning.
Avatar billede serverservice Praktikant
15. november 2005 - 17:14 #4
Jeg kan kun hjælpe hvis du skriver hele fejlbeskeden som den står på skærmen - kan ikke rigtigt foholde mig til en fejl i retning af Bla bla osv.?
Avatar billede jmc Nybegynder
15. november 2005 - 20:11 #5
Jeg har to network ikoner den ene med fast IP og den anden DHPC. 1890 connecter med 400Mbs og Lan med 100 Mbs. Måske er jeg kommet til at oprette den ene men ingen af dem kan slettes. Hvad anbefaler i at jeg prøver?
Avatar billede grinderslev Praktikant
16. november 2005 - 09:06 #6
Start commando prompt. Skriv "Ping 127.0.0.1" Hvis dette lykkedes, så er forbindelsen god helt ud til dit netkort.
Undersøg om du har en fast eller en dynamisk IP-adresse.
Hvis din IP adresse er fast, skal du selv indtaste den under "egenskaber for TCP/IP" på dit netværks kort. Den skal selvfølgelig passe sammen med de andre IP-adresser i dit netværk så maskinerne kan se hinanden, ligeledes skal default gateway og foretrukne DNS servere tilpasses.. Hvis din Ip-adresse er dynamisk, vinger du "Hent en IP-adresse" af i "egenskaber for TCP/IP"
Nu burde du kunne pinge en adresse på netværket som da du gjorde det ved dit netkort, du kan jo forsøge med en internetadresse f.eks "ping www.dr.dk" hvis dette virker, er alt ok, hvis ikke, så prøv at pinge ip-adressen på din default gateway.
Avatar billede grinderslev Praktikant
16. november 2005 - 09:08 #7
glemte at nævne: Det kan være en god ide at genstarte computeren inden du tester,når du har rettet i opsætningen.
Avatar billede serverservice Praktikant
16. november 2005 - 09:17 #8
Enig med grinderslev og det lyder som om der er blevet ændret i indstillingerne for den faste ip - så må du konfigurere den igen.
Det er samme indstillinger som på den med dhcp - her tager du ipconfig /all og sammenligner , def. gateway , subnet mask , og dns adresser - de bør være ens på begge. De oplysninger skriver du manuelt ind på den faste ip konfiguration - så virker det hvis du har valgt din rigtige ip her...
Avatar billede jmc Nybegynder
19. november 2005 - 21:00 #9
Jeg har fast IP og skal derfor nok have slettet den som har oprettet sig. Den siger:
"Du kan ikke sltte en forbindelse, mens den er ved at blive oprettet. Afbryd forbindelsen, eller luk siden for loginegenskaber, og forsøg igen"
Hvis jeg prøver at deaktivere den siger den:
"Det er ikke muligt at deaktivere forbindelse i øjeblikket. Forbindelsen bruger muligvis en eller flere protocoller, som ikke understøtter plugin-and-play, eller den er oprettet af en anden bruger eller af systemkontoen"
Jeg har kun én konto på maskinen og jeg har forsøgt at genstarte den flere gange over de sidste par dage.
Begge forbindelser
1394-forbindelse og LAN-forbindelse tikker dvs. at de tæller tid under der hvor der står tilsluttet.
Mine evner rækker ikke videre til hvad jeg kan forsøge..... :O(
Avatar billede jmc Nybegynder
20. november 2005 - 17:31 #10
min bærbar som også benytter en trådløs over den PC som ikke virker kan heller ikke få forbindelse med Printeren længere. Jeg kan ikke finde fejlen, men jeg hgar som sagt heller ikke meget tjek på netværks ting.
Håber der er nogle som kan rådgive på dette område eller give mig en ide til hvad jeg kan forsøge.
Avatar billede jmc Nybegynder
20. november 2005 - 17:34 #11
glemte lige: Ping 127.0.0.1 svare ok som den skal.
Avatar billede jmc Nybegynder
09. juli 2007 - 10:09 #12
points?
Avatar billede grinderslev Praktikant
09. juli 2007 - 16:54 #13
Vil kun have nogle hvis det virker for dig!!!!!!
Avatar billede jmc Nybegynder
09. juli 2007 - 17:19 #14
Det er så lamg tid siden jeg husker det slet ikke. ;o)
Det er ok :o)