Avatar billede magnuskoch Nybegynder
13. november 2005 - 20:16 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Forbindelses problemer efter comptueren gik ned

Hejsa,
min roommates computer gik kold og genstartede et par gange. Da han fik den tændt igen virkede internettet ikke mere. Vi deler en opkopling via en router, og internettet virker stadig på min com.
Når man trykker reparer på netværksforbindelsen prøver den at "forny IP adressen", men det kan den så ikke.

Nogen, der ved hvad, der kan være i vejen..?
Avatar billede screem_brille Novice
13. november 2005 - 20:19 #1
hvis kablet sidder i, kan det tyde på et defekt netkort
Avatar billede magnuskoch Nybegynder
13. november 2005 - 20:25 #2
hov ikke en router, en switch
Avatar billede magnuskoch Nybegynder
13. november 2005 - 20:26 #3
ok, vi slettede netkortet i enhedshåndteringen. Computeren fandt det igen da vi genstartede, og der ser ikke ud til at være nogen problemer med det...
Avatar billede levithan Nybegynder
13. november 2005 - 20:28 #4
prøv at højretrykke på denne computer, vælg egentskaber, > Hardware > Enhedshåndtering > find netkortet og tryk delete på det svar ja og genstart pcen.

nu geninstalrere pcen netkortet igen se om i får en ipadresse nu
Avatar billede levithan Nybegynder
13. november 2005 - 20:29 #5
sry det havde i gjort
Avatar billede razmataz Nybegynder
13. november 2005 - 21:51 #6
Giver screem brille ret, tyder på defekt netkort. Netkortet kan sagtens skyldes at computeren gik ned hvis det futter af. Det er set før. Så jeg vil anbefale bare at skifte det ud, det er jo ikke fordi netkort koster en bondegård mere :)
Avatar billede magnuskoch Nybegynder
13. november 2005 - 23:04 #7
det ka jo godt være at netværkskortet er problemet, men det er måske en lidt "hurtig" løsning på problemet at sige hardwaren er gået itu.
Jeg prøvede at skifte det stik, der går fra modemet og ind i vores switch over til en anden indgang, og så opførte min computer sig på præcis samme måde som hans indetil jeg satte det tilbage igen.
Og ps. vi har prøvet at tage strømmen fra modemet.
Avatar billede screem_brille Novice
14. november 2005 - 06:22 #8
så fejlen følger altså et kabel ? så må det jo være det kabel der er defekt ?
Avatar billede razmataz Nybegynder
14. november 2005 - 13:47 #9
Når du flytter kablet fra modem til switch, er du så sikker på at kabel typen matcher det andet stik du satte det ind i? Og at den port du skiftede til er beregnet til uplink?
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 09:19 #10
brug for mere hjælp ?
Avatar billede magnuskoch Nybegynder
30. december 2005 - 11:29 #11
det første du foreslog var rigtigt bille, bare læg svar så får du point
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 11:32 #12
svar ;)