Avatar billede henrik4223 Nybegynder
12. november 2005 - 16:12 Der er 1 kommentar

Hjælp til valg af surround system til computer

Jeg har søgt lidt rundt, for at finde ud af hvad jeg har brug for, hvis jeg vil have surround til mit Windows media center system. Jeg har umiddelbart tænkt mig at købe et Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Music lydkort (http://www.creative.com/products/product.asp?category=1&subcategory=208&product=14066).

Mit spørgsmål er nu:

- Hvilken surround forstærker/reciever skal jeg købe (den skal vel kunne modtage digital via spdif?)? (og hvad er forskellen på en forstærker og en reciever?)

- Prisen skal ligge mellem 2000-5000 kr.

- Hvad med højtalere og kabler? gode forslag?
Avatar billede zoidberg101 Nybegynder
15. november 2005 - 19:08 #1
Jeg ser to løsninger

1: Købt et højtalersæt fra creative (nogle af de mærker de fører på deres site) der vil normalt være en indgang i den box til de højtalere som kan tage digitalt ud fra dit lydkort! (spdif)

2: Køb en reciever og "rigtige" højtalere!

En reciever kan omkode og sende ud til x antal højtalere. Den forstærker dog stadig signalet. Jeg har "kun" en reciever i stuen fra DENON og den kan spille rigeligt højt og godt!
En forstærker er normalt kun til 2 kanals stereo....
http://www.hifiklubben.dk/ eller andre - Fuck! fona & merlin De ved intet og prakker deres kunder altmuligt lort på!

Kabler: Gå ind hos et bygge marked og køb noget godt tykt 220V ledning og brug det! Jeg kender professionelle lydfolk som ikke kan hører forskel, så kan vi andre sgu heller ikke! Det er simpelhen spild af penge at give 400.- meteren!

Med 2000-5000 burde du kunne få det dyreste sæt fra creative eller et billigt sæt fra http://www.hifiklubben.dk/