Avatar billede Slettet bruger
11. november 2005 - 15:19 Der er 2 løsninger

Automatisk start af program via remote desktop

Jeg har lavet et rdp link til vores terminalserver med automatisk start af program under fanebladet 'Programs'.

Program path and file name:
  "c:\Program Files\XXXX51\Exe1.5\YY.exe"
Start in the following folder:
  "c:\Program Files\XXXX51\Exe1.5\"

Jeg har endvidere tastet brugernavn og password så terminalserveren startes automatisk først + en regel om at login script skal køre før alt andet.
Programmet der skal køre er et oracle 7,3 program som ikke er kompatibelt med nyere oracle.

Hvis jeg starter dette rdp link logger jeg fint på remote desktop, men bliver stoppet af denne besked:
"The filename, directory name or volume label syntax is incorrect. This working directory is invalid: "c:\Program Files\XXXX51\Exe1.5" Please .....

Hvis jeg først logger på terminalserveren via remote desktop og efter login script mauelt starter et link med samme oplysninger virker programmet fint.

Hvis jeg i rdp linket fjerner working directory oplysninger logger jeg fint på remote desktop og får login til programmet, men kommer ikke videre fordi programmet så får jeg denne fejl:

"Error connecting database: Database XXXX does not exit"
Dette skyldes normalt at man ikke har link til en netværksdatabase. Men det er derfor login scriptet kører først, da man derved får adgang.
Alle rettigheder er på plads.

Er der nogen som har været ude for noget lignende, og derfor evt har en workaround?
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2006 - 09:33 #1
Lukker sagen
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2006 - 11:11 #2
lukket