Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
08. november 2005 - 17:18 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

tvtuner og tvout

Jeg skal have en tvtuner og tvout på min com.
Det skal være kval.

Tvtuneren må godt være usb2 da min antenne ledning ikke kan nå hen til computeren(ingen forlængerledning). Og er det muglige og sætte antenne i tvtuneren og så videre over i fjernsynet.

Jeg skal også have tvout da det på en eller anden måde er lykkes mig og ødelægge det i gfx. Det må også godt være kval.

25 point pr godt input/svar
Avatar billede off-line Nybegynder
08. november 2005 - 18:02 #1
Ingen forlængerledning? En USB tuner skal da også have en antenne.
En PCI tuner er både mere praktisk og billigere.
WinFast tuner har en udgang til TV. Se på linket og se hele siden.
http://www.digit-life.com/articles2/leadtek-dv2000/
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
08. november 2005 - 18:26 #2
nu tænker jeg på forlæng af antennestik. Så vil jeg have tuneren til at stå ved fjernsynet og så et kabel til computeren.
Avatar billede off-line Nybegynder
08. november 2005 - 18:37 #3
Hvorfor vil du have en tuner til at stå ved dit TV? Der følger jo en fjern-
betjening med tunerkortet, så du kan sidde i din stol og betjene alt med den.
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
08. november 2005 - 18:41 #4
Pga vores antenne er meget ustabil og det er noget jeg ikke må pille ved. Derfor skal det være usb ellers kan det ikke nå.
Avatar billede jokkejensen Novice
08. november 2005 - 18:43 #5
Det er nu fornuftigt nok at forlænge usb stikket end antenne stikket..

Skal det virkeligt være kvalitet, til rigtigt fornuftige penge, syntes jeg du skulle tage et kig på :

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=115586

Det er guf for alle pengene, havde en til lån i går.. da der var klovn :)

Der er hardware encode på, så uden at overlaste din pc, gemmer den i hårdt komprimeret divx eller xvid(mpeg-4) eller hvad du måtte ønske.. I PAL opløsning(720x550), meget få af de billige PCI tunere når max 320x240 i opløsning, og så er det ikke fedt at se..
Avatar billede jokkejensen Novice
08. november 2005 - 18:45 #6
Glemte lige : Jeg kan ikke huske om der var video_ud på den... men der står nu godt nok indgangsadapter, så jeg tvivler desværre...

Men så kunne du jo bare købe et nyt grafikkort også :)
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
08. november 2005 - 18:46 #7
Har også kigget på den. Men softwaret skulle stinke for hårdt så er det muligt og få andet evt WinTV.

Mangler jeg så ikke stadig tvout. Det har den vel ikke.
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
08. november 2005 - 18:47 #8
ikke nyt grafikkort. Kan man ikke få et kort for et par hundrede der kan tvout som er i rimlig kvalitet.
Avatar billede off-line Nybegynder
08. november 2005 - 18:49 #9
Hvis det er sådan, at du vil tage antennen ud af dit TV og sætte den i en tuner,
så bliver det det samme, hvad enten du sætter en forlængerledning i eller ej.
Derimod betyder det noget, for et TV signal, hvis ledningen er meget lang. Så
får man brug for en lille forstærker til ca.198 kr.
Avatar billede off-line Nybegynder
08. november 2005 - 18:58 #10
Et grafikkort til 200 kr. Du skal op på det dobbelte.
En PCI WinFast tuner m. fjernbetjening koster 495 kr. i Zitech.
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
08. november 2005 - 19:00 #11
nu tænker jeg tvkort til tvout.
mit gfx er 6800gt (ikke helt billigt)

Vil stadig godt vide om jeg kan bruge andet software til sådan en plextor tvtuner.
Avatar billede jokkejensen Novice
12. november 2005 - 08:22 #12
På nær nogle få dyre, følger der altid skod software med til de tv-tunere..

Hvad kan man forvente til 500-1000 kr ? når et godt videoredigerings program koster over 2000,-...

Derfor kan jeg ikke helt forstå hvad det er du forventer af softwaren.. den skal vel blot kunnne gemme i et ordentligt kvalitet, og det bestemmes vel af hardwaren..

Hvad du efterfølgende bruger til at redigere den gemte stream med, er helt op til dig, alle billige og dyre video programmer, understøtter de gængse formater..'
Avatar billede jakob_andreasen Nybegynder
28. december 2005 - 20:31 #13
lukker