Avatar billede softtail Nybegynder
08. november 2005 - 14:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Oracle 7.3.4

Hejsa.

Jeg har fået til opgave at ekstrahere alle tabeldefinitioner fra en database, der kører på en Oracle 7.3.4. Databasen er i produktion og er virksomhedskritisk, hvorfor jeg ikke ønsker at eksperimentere unødigt med systemet.

Er der nogle her, der kan oplyse en procedurebeskrivelse for udtræk af tabeldefinitionerne? Jeg har ikke nogen ODBC driver til databasen, hvorfor jeg vil tro at SqlPlus skal bruges med kommandoen Desc, men er der nogen forslag til hvordan jeg kan udlede hvilke tabeller, der findes i databasen?
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2005 - 15:36 #1
du kan bruge user_tables, (all_tables), user_tab_columns etc.
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2005 - 15:37 #2
constraints kan du finde i user_constraints og user_cons_columns
Avatar billede pnielsen Nybegynder
09. november 2005 - 00:34 #3
Jeg ville helt klart anbefale dig at hente toad på www.quest.com
Der kan du logge ind og få den til at lave alle scripts for dig - istedet for du selv skal fifle med det. Det er simpelt og langt nemmere end at kigge i databasen selv med sqlplus.

Men pas nu på når vi snakker prod. Kan høre du ikke arbejder med Oracle normalt.
Avatar billede pnielsen Nybegynder
09. november 2005 - 00:36 #4
Du kan også sende en export uden data til mig - så skal jeg hurtigt gøre det ud fra den for dig.
Avatar billede softtail Nybegynder
09. november 2005 - 10:04 #5
Det er korrekt, at jeg ikke har meget erfaring med Oracle. Jeg er vant til M$ SQL Server.

Hvordan laver jeg en eksport fra Oracle? Er der en kommando i SqlPlus?
Avatar billede pnielsen Nybegynder
09. november 2005 - 11:25 #6
normalt er det bare exp dbabruger/password full=y file=c:\temp\myfile.dmp ...

Hvis det er en WINNT hedder den vist nok exp73.exe - check i din $ORACLE_HOME/bin

Jeg har ikke en 7.3.4. mere - så kan ikke checke det her.
Avatar billede softtail Nybegynder
09. november 2005 - 14:11 #7
Hej P. Nielsen.

Tak for hjælpen. Jeg har accepteret dine svar.
Avatar billede pnielsen Nybegynder
09. november 2005 - 14:31 #8
hvad endte det med ? Toad ?
Avatar billede pnielsen Nybegynder
09. november 2005 - 14:32 #9
husk karma ;-)
Avatar billede softtail Nybegynder
13. november 2005 - 22:09 #10
Det endte med at jeg fik den oprindelige leverandør af databasen til at udføre opgaven for mig. Min chef mente ikke der var sikkert nok, at jeg begyndte at rode med en produktionsserver, når jeg ikke var 100% sikker på min fremgangsmåde.