Avatar billede lonecrusader Nybegynder
07. november 2005 - 13:56 Der er 4 kommentarer

10g - Configuration Assistant går ned ved create/delete database

Først og fremmest...

OS version er Windows 2003 Server SP1
Oracle version er 10.2.0.1.0

Når jeg opretter eller sletter databaser, går Configuration Assistant (herefter omtalt CA) ned, hvis jeg er logget ind som domæne administrator. Hvis jeg logger ind som lokal administrator, så kører det fint.

Der kommer ingen fejl...CA forsvinder bare. Det er ikke et kæmpe problem, men jeg har ikke lyst til at benytte den lokale administrator-bruger (loginscriptet bliver ikke kørt, og jeg skal hele tiden indtaste login til domænet, når jeg skal hente basedumps osv. på andre servere).

Er der nogen, der har oplevet det samme og fået løst problemet?
Avatar billede pnielsen Nybegynder
07. november 2005 - 14:14 #1
I "gamle" dage på version <=7.3.4 havde man en tekstbaseret installer. Dengang hed det sig at man skulle være lokal administrator på serveren når man installerede.
Har din domæne administrator fuld rettighed til at oprette og tilføje brugere til lokale grupper?
Check lige din installactions.log som ligger i c:\program files\oracle\inventory\logs

Du burde da kunne logge ind og se dumps som domain administrator - når først databasen er installeret. Ellers mangler du da rettigheder..

Normalt ville jeg også spørge om du hat prøvet med den nyeste installer i nyeste patch? Men tror ikke der er kommet noget til 10.2 endnu desværre...
Avatar billede lonecrusader Nybegynder
07. november 2005 - 14:20 #2
Domain admin er meldt ind i den lokale administratorgruppe, så det burde være i orden.

Problemet med at skulle indtaste logins hele tiden kommer af, at jeg ikke har rettigheder til at tilgå et share på en anden server uden at skulle indtaste login, og jeg surfer ret tit rundt på andre servere på domænet, da dette handler om et testmiljø, hvor der ofte bliver nedlagt baser og lavet nye.

Jeg prøver at kigge i den log dér og se, om der står noget brugbart.
Avatar billede lonecrusader Nybegynder
07. november 2005 - 14:26 #3
Der står intet i den log omkring Configuration Assistant, som bekymrer mig. Bliver der ikke lavet en log, når man laver en database? Dér ville jeg måske kunne finde noget?
Avatar billede pnielsen Nybegynder
07. november 2005 - 17:55 #4
Hov - det er ikke installer loggen - sorry

Check /assistants/dbca/logs/