Avatar billede egr_sli Nybegynder
06. november 2005 - 02:26 Der er 13 kommentarer

Jeg vil høre jeres mening

hey alle nattegængere ;D

har lige noget jeg vil ud med og tænkte jeg kunne spørge jer på E.
jeg synes der er noget som slet ikke fungerer her på E og det handler især karma systemet og point systemet.

Jeg synes det er dårligt at man kan oprette et spørgsmål til 200 point, få en masse hjælp og en laaaang tråd, få sit problem løst af experterne og så bare lade være med at uddele point.
jeg har utallige exempler:
http://www.exp.dk/spm/660054
http://www.exp.dk/spm/659785
http://www.exp.dk/spm/659454
http://www.exp.dk/spm/634327

er folk meget glemsomme eller har de bare aldrig mulighed for at komme til en pc ?

og nr. 2:
vores alle sammens "næsten ligegyldige" men stadig elskede karma system. Jeg synes det er dårligt man kan give så meget dårlig karma man har lyst til og stadig være anonym !
det pisser mig og en masse andre af når man får dårlig anonym karma uden grund !

er der noget at gøre ?
- andet end at være lige gyldig med karma

ja i har sikkert hørt denne form for "klage" før men tænkte jeg lige kunne spørge igen
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
06. november 2005 - 02:29 #1
ja jeg er fuldstændig enig :D...karma er total elendig her på Eksperten !
-man burde ikke kunne give anonym karme
-man kan ikke se det karma man har fået tidl end 2005 !
osv...

og så synes jeg at man burde lave en lille popup når man logger ind hvis man har et spg åbent med et svar som ikke er accepteret !
Avatar billede egr_sli Nybegynder
06. november 2005 - 02:35 #2
jep ^ ;D
Avatar billede strych9 Praktikant
06. november 2005 - 02:51 #3
åh nej ikke igen. =)

Jeg har en ide faktisk: Lav et poll system, og så lad den første poll være om karma skal fjernes eller ej. =)
Avatar billede egr_sli Nybegynder
06. november 2005 - 03:32 #4
jah kunne være en mulighed ;D
Avatar billede c-holst Novice
06. november 2005 - 07:18 #5
www.ebruger.dk

alle seriøse brugere burde lægge et screendump af deres karmatildelinger op her eller et andet sted, evt også et link i deres profil her på stedet

alle seriøse brugere burde vænne sig af med at bekymre sig om negative anonyme karmatildelinger. Man får dem næsten uanset hvad man gør.
En forkert ordlyd i en tråd og du er stemplet

vil desvære mene, at dem som laver den slags, nogle gange er lidt erfarne brugere af E! da det kræver en lille smule indigt at droppe en karma/gide at bruge tid på den. da det jo ikke er lige til at se hvordan man gør det ved 1. øjekast
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. november 2005 - 09:49 #6
der er mange uheldige brugere feks.-> http://exp.dk/list.phtml?spm_creator=9000aalborg&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on

tager point selv næsten hver gang, man kan jo desværrer ikke gøre så meget, brokker maig bare en smule, ja så falder - karma..O)
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
06. november 2005 - 13:41 #7
Ja det får jo en til mindes den gl. artikel (august) http://eksperten.dk/artikler/547

Det er vise ord. Personligt er jeg fløjtende ligeglad med karma.

Jeg har selv 2 ønsker til E mht. spørgsmålene:

1. Som nævnt på et tidspunkt, lad antallet af åbne spørgsmål stå i parentes bagved brugernavn.
2. Man skal ikke kunne tjene sine egne point, hvis man lukker et spørgsmål, og derved komme i top100 (Gratis pro-medlemsskab).
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
06. november 2005 - 13:41 #8
Ad. 2 man skal selvfølgelig ikke miste pointene, men de skal bare ikke virke som indtjening,
Avatar billede arne_v Ekspert
06. november 2005 - 15:14 #9
det sidste er en ret triviel ændring og jeg mener faktisk at det virkede som
det skulle i V3 men at det var V4 som introducerede problemet
Avatar billede arne_v Ekspert
06. november 2005 - 15:16 #10
et karma screen dump beviser ikke noget - et billede kan manipuleres
Avatar billede arne_v Ekspert
06. november 2005 - 15:27 #11
karma er ikke et mål for hvordan man er i henhold til en eller anden
objektiv standard

karma er et mål for hvad andre brugere synes om en - helt subjektivt og emotionelt

og c-holst du har jo en fremragende karma d.v.s. at langt de fleste
synes at du opfører dig pænt

der er et par enkelte som ikke kan lide dig, men sådan er det altså også
in real life

(jeg har også pådraget mig et par stykker af dem)
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2005 - 13:08 #12
Selvom karma-diskussionen har været oppe en del gange, vil jeg stadig lige kaste mine '5 cents'.

Det er mit indtryk at langt de fleste brugere på E, som virkelig har en dårlig karma, har fortjent det. Personligt bevirker det, at når jeg ser et indlæg lavet af en person med meget dårlig karma, reagerer jeg naturligt ved ikke at lægge for mange kræfter i at hjælpe personen, eller tage hans kommentarer meget seriøst.

Jeg ved ikke om det er dårligt eller godt at gøre, og det kan nok diskuteres, og som arne_v siger, er det ofte meget emotionelt, hvilket man bekendt slet ikke kan argumentere for.

Dog har karmasystemet også bevirket, at jeg i situationer hvor jeg normalt ville have blandet mig, har valgt at frafalde.

--
pacroon
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2005 - 13:10 #13
I øvrigt har jeg ikke fulgt så meget med i diskussionen om åbne spørgsmål.

Men hvad med man måske implementerede en timeout på åbne spørgsmål. Der findes jo et hav af åbne spørgsmål som er adskillige år gamle, der aldrig er blevet lukket.. Det skaber både en dårlig 'åbne spørgsmål'-statistik samt afholder fortjente pointvindere i at få deres point :)