Avatar billede rd Nybegynder
03. november 2005 - 21:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med netkabel og en eTen EW-308R switch

I kender den nok, den powermac G3 gennemsigtige switch som er ret så billig. Jeg har lige lagt et netkabel rundt om huset som er lavet selv. Den får forbindelse med switchen, men switchen blinker så underligt. FDX lyser først hurtig efterfulgt af 10/100 dioden. De lyser i ca. 1 - 2 sek simultan inden de går ud for at starte for fra efter 1 - 2 sekunders pause.

Har i en ide om hvad der kan være galt?

Jeg tror ikke at kablet er for langt, ny indkøbt 100 meter hvor der ca. er brugt 2/5 - 1/2. Kablet er ikke blevet krydset, triple tjekket.

mvh RD
Der er 150 point til den gode mand der kan give et svar.
Avatar billede kenp Novice
03. november 2005 - 23:04 #1
sikker på at du har samlet kablet korrekt? altså korrekt farve rækkefølge.
Avatar billede rd Nybegynder
04. november 2005 - 08:12 #2
hehe ja det var jeg. Sidste gang jeg arbejdede med RJ45 var så ikke til netværk.
Fejlen er løst og ja du havde ret. Jeg skal lære at tjekke på nettet før jeg gør noget sådan.

Mi esta stultar....
Du havde ret vil du have pointne?

mvh RD
Avatar billede kenp Novice
04. november 2005 - 09:18 #3
skal vi ikke aftale at du kun giver mig 50 ;) også ligger du et svar og tager 100 retur...
Avatar billede rd Nybegynder
12. november 2005 - 22:37 #4
Jeg må indrømme at pointsne ikke står i så høj kurs hos mig. Jeg har været medlem i evigheder og har lykkeligvis ikke haft problemer nok til, at bruge mine points. Som en lærestreg til mig selv, for min stupide handling ikke, at sikre sig lidt viden før handling, straffer jeg mig selv og giver dig 150 point :)