Avatar billede softtail Nybegynder
02. november 2005 - 09:19 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Findes der en udvidet Filsøger til Windows?

Kære eksperter.

Jeg har fået den opgave, at skulle scanne diveres netværksdrev for en bestemt filtype.

Search i Windows kan til dels opfylde mit behov, med den undtagelse, at jeg ikke kan gemme søgeresultatet?!?.

Er der nogen her i forummet, der har kendskab til en mekanisme/værktøj, der kan søge på forskellige filtyper på netværksdrev og samtidig generere en filliste over resultaterne, der kan gemmes til videre bearbejdning/rapportering?
Avatar billede falster Ekspert
02. november 2005 - 10:48 #1
Prøv at installere denne - Ninotech Path Copy 4.0

http://www.novell.com/coolsolutions/tools/13986.html

I søgeresultatet fra stifinder markeres alle filer, højreklikkes og vælges "Copy Path" og én af de op til 5 muligheder, der er. Herefter kan pastes i editor, regneark e.l.
Avatar billede truelz Nybegynder
02. november 2005 - 16:05 #3
Total Commander kan naturligvis også - samt meget andet. TC er en erstatning for Stifinder, FTP program, brænderprogram og alt andet der har noget som helst med filhåndtering at gøre.
Det er også shareware. (koster omkring 250,-, så vidt jeg husker)
Avatar billede softtail Nybegynder
02. november 2005 - 19:25 #4
Løsningen blev at jeg selv programmerede et søgeværktøj, der gemmer resultatet i en database.