Avatar billede f2f4 Novice
02. november 2005 - 09:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

User - select from

Hej

Jeg ved man i Oracle 9.2 kan benytte 'CREATE', 'ALTER' og 'DROP' i forbindelse med 'USER'. Men hvordan tjekker man hvilke brugere der er oprettet ... select * from user virker jo ikke!

Tak for eventuelle svar.
Avatar billede pgroen Nybegynder
02. november 2005 - 09:12 #1
select * from all_users;
Avatar billede f2f4 Novice
02. november 2005 - 09:26 #2
Tak.
Kan du svarer mig på om der er nogle man ikke må slette!? Nedenstående synes jeg ligner nogle jeg aldrig har oprettet ... men det kan jo være en tidligere kolega!
SCOTT
MGMT_VIEW
WKPROXY
WKSYS
MDDATA
SYSMAN
ANONYMOUS
XDB
WK_TEST
OLAPSYS
CTXSYS
MDSYS
SI_INFORMTN_SCHEMA
ORDPLUGINS
ORDSYS
EXFSYS
WMSYS
DBSNMP
DMSYS
Avatar billede pgroen Nybegynder
02. november 2005 - 09:37 #3
De fleste af dem du nævner, er system-brugere, altså dem der 'ejer' de essentielle dele af basen - og dem må du for guds skyld ikke slette (det kan du forhåbentlig heller ikke)

Generelt vil du måske have nytte af at studere lidt i "Adminstrators Guide", "Managing Users and Resources":

http://download-west.oracle.com/docs/cd/B10501_01/server.920/a96521/users.htm#14699
Avatar billede f2f4 Novice
02. november 2005 - 09:44 #4
Mange tak
Avatar billede pgroen Nybegynder
02. november 2005 - 10:06 #5
Selv tak!

Jeg glemte i øvrigt, at du skal være registreret TechNet bruger, for at kunne bruge ovenstående link - hvis du ikke er registreret, kan jeg kun opfordre dig til at gøre det; det er gratis og der RIGTIG meget dokumentation og andet godt at snuse rundt i...
Avatar billede f2f4 Novice
02. november 2005 - 12:08 #6
Jeg er registreret og det kunne godt være man skulle snust lidt rundt derude. Tak for anbefalingen.