Avatar billede bo0gi3man Nybegynder
01. november 2005 - 21:16 Der er 17 kommentarer

kan ikke få et billede frem på min skærm, hva kan der være galt?

min pc virkede fint, lige indtil jeg satte en extra ram blok i, efter det har der ikke været noget signal til min skærm. Jeg har testet mine ram, skærm og grafikkort og der er intet i vejen med dem, så er lidt i tvivl, om jeg skulle købe en ny cpu + bundkort. ville være rart hvis der var en der kunne hjælpe mig med mit problem så jeg ikke skal ud at bruge penge "igen". (har ikke mulighed for at teste cpu/mobo)
Avatar billede bo0gi3man Nybegynder
01. november 2005 - 21:19 #1
har siden hen haft en amd 1800+ i brug med mine ram i også.  Men den stod af idag da jeg satte mit Creative SoundBlaster Live! 5.1 lydkort i.
Avatar billede z1terapi Nybegynder
01. november 2005 - 23:03 #2
Giver den ingen fejl bib?
Tag alt ud af maskinen på nær bundkort, processor og grafikkortet.
Tænd maskinen.
Hvad sker der?
Kommer der så fejlbib?
Den burde komme med en fejlkode der siger at rammene mangler(Selvfølgelig kræver det at der er buzzer i maskinen :-) )
Hvis der ikke kommer en fejlkode, er der stor chance for at det er processoren.(Eller skærmen ;-))
mvh Thomas
Avatar billede off-line Nybegynder
02. november 2005 - 01:23 #3
"min pc virkede fint, lige indtil jeg satte en extra ram blok i" Hvad sker der så
når du tager den ekstra ramblok fra igen? Måske kan dine ramblokke ikke enes.
Avatar billede bo0gi3man Nybegynder
03. november 2005 - 13:32 #4
har haft flyttet ram,cpu osv rundt fra 2 pcer, er tredje gang det sker for mig. "The magic touch".. de andre gange har jeg bare købt ny cpu, håbede bare lidt på at det ikke var den igen. Men smid et svar z1terapi, eftersom der ikke kommer nogen fejlkode regner jeg med at du har ret..
Avatar billede off-line Nybegynder
03. november 2005 - 13:48 #5
Det er noget uklart for mig. Hvis du har en PC som kører fint. Og noget så går galt,
når du sætter ny grafikkort i, så må det vel være grafikkortet der er noget galt
med. Men på den anden side har du jo flyttet meget rundt med dine ting. Er du
sikker på, at din cpu sidder rigtigt, at der ikke er for meget kølercreme imellem.
Det er ikke sådan, at hvis lidt er godt, så er meget bedre. Det må kun være et
meget tyndt, jævnt lag. Det er også mystisk, at hvis en ekstra ramblok laver
ravage, at det ikke er godt nok, at tage den fra igen. En forkert ramblok ødelægger
ikke noget.
Avatar billede bo0gi3man Nybegynder
03. november 2005 - 17:14 #6
har haft flyttet rundt med følgene og testet som virker:

Grafikkort
Ramblokke

Har også kørt rundt mellem 2 computere med bundkort og cpu, men ingen af dem giver svar..
Har været ude at købe ny CPU til et gammelt bundkort som jeg havde liggende, men der kommer der heller ikke noget ud på skærmen, og heller ikke nogen fejlbip.
Avatar billede off-line Nybegynder
03. november 2005 - 17:38 #7
Har du prøvet, at tage kablet mellem PC og skærm fra? Så skulle der komme en
besked på skærmen om, at der ikke er noget signal. Kommer der ikke det, er det
nok værd, at prøve en anden skærm.
Avatar billede bo0gi3man Nybegynder
03. november 2005 - 17:38 #8
ok endnu mere øv da. købt ny cpu. havde ikke så mange penge så blev en intel celeron D. havde en motherboard liggende til den. MEn får samme fejl, det eneste der er det samme som de andre pcer, ar ram, og de virker i en anden pc. kunne godt bruge et forslag mere, om hvad der kan være galt.
Avatar billede bo0gi3man Nybegynder
03. november 2005 - 17:41 #9
ok glem den sidste, en ven havde allerede skrevet det for mig.. gotfred skærmen virker, sidder ved den nu
Avatar billede off-line Nybegynder
03. november 2005 - 17:51 #10
Jeg har prøvet at stille nogle nogle spørgsmål, for at belyse dit problem.
F.eks. 02/11-2005 01:23:42. Men jeg mener du svarer på andre ting.
Avatar billede bo0gi3man Nybegynder
03. november 2005 - 17:55 #11
hmm. sry. jeg har prøvet dem alle sammen. intet der virker. det med rammene virkede ikke. skærmen viser at der ikke er signal når den ikke er sat til pcen
Avatar billede bo0gi3man Nybegynder
03. november 2005 - 18:04 #12
er 100% på at cpuen sidder rigtigt, og at der er det køle pasta på som der skal/må være
Avatar billede off-line Nybegynder
03. november 2005 - 18:11 #13
OK! Det jeg mener er, at når en PC virker fint, indtil man sætter endnu en ramblok i,
så vil den igen virke fint, når man har fjernet den ekstra ramblok.
Medmindre dit bundkort el. strømforsyning vælger at futte af, lige i det øjeblik.
Men det er vel ikke så sandsynligt. Med mindre du har tvillinge PCér kan du ikke
være sikker på, at fordi de virker i den ene, så virker de også i den anden. Det er
derfor vigtigt at vide, om du har prøvet at starte op med kun den oprindelige ramblok,
og kun den.
Avatar billede bo0gi3man Nybegynder
03. november 2005 - 18:23 #14
ja jeg har prøvet at starte op med den oprindelige ramblok. stadigvæk intet signal
Avatar billede off-line Nybegynder
03. november 2005 - 19:03 #15
Ja ud fra det, er der jo ikke andet end kabler, stømforsyning og bundkort tilbage.
Avatar billede bo0gi3man Nybegynder
03. november 2005 - 19:06 #16
nå. tak for hjælpen gotfred. sidste udvej er vel at låne/købe et motherboard/PSU.
Avatar billede speedydk Nybegynder
19. november 2005 - 15:26 #17
for mig lyder det somom du har varet statisk ladet ved isætning af ram, og har knaldet en kreds på bundkortet. Jeg lider selv meget under statisk elektricitet - og det har indtil videre kostet mig MANGE tusinde kroner, fordi jeg i skyndingen ikke lige gider at tage mit armbånd på...
Derudover sveder man også på håndflader /fingre, og i sveden er det en svag syre der angriber kobberbanerne på div. print.

Vask fingre med opvaskemiddel inden hardware håndtering (opvaskemiddel affedter, så man har knas tørre hænder), og sørg for at være stelforbundet til kabinettet.