Avatar billede roaringredneck Nybegynder
01. november 2005 - 19:45 Der er 5 kommentarer

Manglende signal til skærmen eller skærmkortet

Jeg har en ganske udemærket computer som aldrig har voldet problemer før... nu har jeg så det problem at der ikke kommer noget signal til skærmen.

motherboard: p4g8x deluxe og radoen 9800pro

den får masser af strøm har prøvet at fjerne alle alt andet der evt. kunne inteferere med det men problemet består. har os prøvet ny skærm og 2 andre grafikkort - alle agp. reset bios har jeg os gjort. så nu står jeg sku lidt på bar bund.

lige før det skete var den inficeret med spyware som jeg så bare var for doven til at fjerne ;) men ikke desto mindre så lige pludselig lød det som om den ene harddisk stod af og signalet til skærmen forsvandt. så bootede jeg og der virkede det fint lige indtil jeg kom ind i windows, så gjorde den det igen. jo flere gange jeg prøvede jo værre blev det og til sidst kunne jeg overhovedet ikke få noget signal.

tænker selv det kan være agp porten der er 'fryed' eftersom jeg ikke har et pci grafikkort til at teste ville jeg gerne høre nogle kvalificerede bud, tak!
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
01. november 2005 - 20:22 #1
Hvad sker der helt præcist - Slukker de bare - eller får du blå skærm?
Kan du starte den op i fejlsikker (f8 under starter)?
Kan du starte den op med deaktivere automatisk genstart (do f8, bare andet valg i menu)?

Har du en fejlmelding et-eller-andet 0x00000 osv.?
Avatar billede halifax Nybegynder
02. november 2005 - 02:25 #2
Din beskrivelse viser du er godt inde i tingene, sååå...  en fyred agp er et godt bud. L*ort.  :(

Får den heller ingen signal, hvis du prøver boot fra XP cd'en?
Nå, det gør den nok næppe da der er prøvet 2 andre gfx kort og en skærm. Så igen falder mistanken på et brændt MB som mit bedste bud.
Avatar billede john.doe Nybegynder
02. november 2005 - 08:12 #3
Måske man skulle læse hele spørgsmålet, og se at der er HD fejl!!!!
Det kunne lyde som en strømforsyning der ikke længere leverer den
nødvendige mængde strøm. Evt. kan beep-codes også fortælle hvad problemmet er!
Avatar billede roaringredneck Nybegynder
02. november 2005 - 11:26 #4
altså jeg får INTET signal overhovedet, ikke preboot hvor man ser hvilket skærmkort osv jeg bruger. beep-codes går jeg ud fra en pc-speakeren og den siger heller ikke en lyd. hvis jeg ikke tilslutter strøm til graffikkortet kan den godt sende et signal til skærmen, hvor der står et eller andet med at man skal huske at tilslutte strømmen.

kan en strømforsyning, som jeg faktisk tror er på 500watt, lige pludselig stoppe med at levere den nødvændige mængde strøm? fordi alt booter op som det plejer, hdd spinder op, blæsere går igang, grønt lys i mb osv.

en ting som jeg tænkte på, jeg har sådan en rød lampe under agp kortet, kan det have noget med sagerne at den ikke lyser?
Avatar billede john.doe Nybegynder
02. november 2005 - 15:24 #5
http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/mb/sock478/p4g8x/g1133_p4g8x.pdf

Side 24 punkt 20 fortæller at HVIS den lyser så har du et grafikkort
på 3,3volt og pc'en derfor ikke vil starte.