Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
31. oktober 2005 - 14:20 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Erfaringer med 2 Day DBA

Jeg ved så latterlig lidt om de to Oracle 9 databaser der kører her i huset (udover de koster en mindre formue til konsulenter...).
Men er Oracles 2 Day DBA noget der kan anbefales? Er det de to dage værd?
Avatar billede pnielsen Nybegynder
01. november 2005 - 19:49 #1
Jeg har personligt arbejdet med Oracle i 8-9 år nu - hvoraf de første 5-6 år var i Oracle support. Jeg lærer stadig noget hver dag i forbindelse med nye projecter etc.
Ved ikke helt hvad du forventer - men et indgående kendskab tager år. Så ville jeg hellere bruge de externe resourcer som du nævner. Evt et outsourcing selskab..

Umiddelbart vil jeg nok anbefale dig det fulde dba kursus istedet, som holdes over 5 dage. Eller evt. certificeringsforløbet, som er rigtigt godt hvis du har lyst til at at meget af det op selv.

Mht. priser ved jeg godt det kan være dyrt. Men vi er mange gamle "oracler" på markedet som tilbyder os for et pænt stykke under hvad Oracle normalt tager. Så kig på markedet efter resourcer der passer til dit project, så kan i spare en del.

Personligt har jeg selv flere kunder som bruger mig til ferieafløsning og som sparringspartner. Men har ikke tid til større projecter pga. mit fuldtidsjob som Oracle DBA. På den anden side er det også rart at have konsulenter fra firmaet selv, da man ofte så har langt bedre adgang til support eller development.
Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
02. november 2005 - 13:13 #2
Tak for dit svar.