Avatar billede karsten_larsen Praktikant
31. oktober 2005 - 10:39 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hvor findes log filer i Enterprive Manager

Hvor findes log filerne, så jeg kan de ændring som er sket i databasen.

Vil jeg både kunne se det på min localhost, som er mit testmiljø og hos mine mssql databaser hos Hostudbydere?

:-)  karsten_larsen
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
31. oktober 2005 - 10:53 #1
Hvilke logfiler tænker du på? Og hvad vil du bruge dem til?
Avatar billede arne_v Ekspert
31. oktober 2005 - 10:55 #2
SQLServer transaction log er *ikke* læsbar på nogen måde
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
31. oktober 2005 - 11:50 #3
Jeg har opdaget at der er sket en ændring af en variabel og dobbelt oprettelse af en post, som ikke er muligt fra scriptes side, så jeg vil gerne vide, hvordan en sådan fejl er opstået.
Avatar billede arne_v Ekspert
31. oktober 2005 - 12:11 #4
det kan du ikke se i transction log (ihvertfald ikke uden special værktøjer)

en af de store fordele ved stored procedures er at du kan give dem adgang
til tabellerne uden at give brugerne adgang til dem, så undgår du den slags
Avatar billede masgrande Nybegynder
07. november 2005 - 20:27 #5
Der findes ikke nogen logfiler der decideret overvåger hvilke ændringer der er sket. Det er ganske rigtigt at transaction loggen ikke kan læses, da det er en løbende backup der gør at en transaction kan "rulles" tilbage hvis en del ikke går godt.
Ændring af en variabel? Vil det sige at data i et felt ændrer sig? Eller er det på klient-siden, og i så fald kan det netop være at ændringen af en variabel forårsager en ekstra opdatering.
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
08. november 2005 - 13:45 #6
Okay - jeg tror at jeg flytter databasen over på serveren med scriptet samtidg med at kalde laves som SP og ser om hændelsen opstår igen.

arne_v og masgrande vil I lave et svar begge.

:-) karsten_larsen
Avatar billede arne_v Ekspert
08. november 2005 - 13:48 #7
.
Avatar billede masgrande Nybegynder
08. november 2005 - 20:03 #8
.