Avatar billede dogstew Nybegynder
30. oktober 2005 - 01:05 Der er 12 kommentarer

Bluescreen med forskellig teks hver gang??

Hey eksperter...

Jeg har nu i et stykke tid haft problemer med genstart i xp ligegyldigt hvad jeg laver, og det er totalt individuelt om, eller hvornår det kan komme... har sat den til at vise bluescreen, men ved ikke hvordan jeg får det til at stoppe.. :S
har fået tekst som bad_pool_caller, page_fault_in_nonpaged_area og irql_not_less_or_equal, tal som 0x000000D1, 0x00000050, 0x000000C2, 0x0000008E, og filer som afd.sys og win32.sys...

jeg kan sende mine minidumps som efterhånden hober sig op hvis de kan hjælpe..

min computer er en:
AMD64 3400+
corsair 512mb pc4000
nvidia 5900xt
via kv8 pro bundkort...

på forhånd tak
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. oktober 2005 - 01:28 #1
Når det er forskellige fejlmeddelser du får, så kunne det antyde, at du har problemer med RAM, og derfor bør du teste med an anden klods RAM.
Avatar billede djonez Nybegynder
30. oktober 2005 - 01:45 #2
Evt. et software program til at teste ram'ne du har i.
Avatar billede dogstew Nybegynder
30. oktober 2005 - 01:46 #3
jeg prøvede et ramtest program som kom på diskette, jeg genstartede og så kørte jeg testene hele natten uden at den fejlede :S
Avatar billede halifax Nybegynder
30. oktober 2005 - 01:52 #4
Du kan søge på disse stopkoder på Microsoft Knowledgebase her
http://www.support.microsoft.com/search/?adv=1

På søgesiden skriver du ud for "Efter" fx. STOP: 0xD1 eller STOP: 0x8E eller STOP: 0x0A osv. (det er nul og ikke o der skrives).
Det bringer en række MS artikler frem, søgeresultater, hvor fejlkode og -tekst indgår i, fx. STOP:0xD1 (DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL) m.fl.

Kik de artikler du mener er noget lignende dine fejl, og se om det kan give dig en løsning.

Her er et andet link med en oversigt over en række af disse stop erros
http://www.kayodeok.btinternet.co.uk/favorites/kbasewinxp.htm#kbstop
Avatar billede dogstew Nybegynder
30. oktober 2005 - 01:58 #5
kan det være fordi mit windows ikke er opdateret?
Avatar billede halifax Nybegynder
30. oktober 2005 - 02:03 #6
Et et Google søgefelt kan du også blot skrive fx. STOP: 0xD1
hvilket bringer en række (ofte mange) sider frem og på den måde er du godt igang med hjælp til selvhjælp. Ofte kan det være hurtigere end at skrive på eksperten - og li'så lærerigt - da du kan være heldig at finde lige den fejl og løsning som passer på din stuation.

Men naturligvis er du velkommen til at skrive her. Heldigvis er der altid mange hjælpsomme hoveder.  :)
Avatar billede serverservice Praktikant
30. oktober 2005 - 08:41 #8
Jeg er enige med de andre i at det sandsynligt er en ramfejl. I få andre tilfælde kan det være cpu/bundkort.
Under alle omstændigheder er det en HARDWAREFEJL - ikke software.

Hvis du tester dine ram bør du bruge disse ramtestere - du skriver ikke hvilken du har brugt?
http://www.memtest86.com/memt31a.zip     start install.bat – skriv a – isæt tom diskette og test ved at boote på den.
www.goldmemory.cz                 Goldmemory ramtest
Direkte link http://www.goldmemory.cz/gm664.zip

I enkelte tilfælde har jeg set at memtest ikke kunne finde en ramfejl - så det allerbedste er at prøve med andre ram - og ram har man jo altid i reserve hvis man skal have et driftsikkert system.

De testere findes også på ultimatebootcd.com som er uundværlig ved hardwarefejl -  hygge og fortsat god weekend...
Avatar billede dogstew Nybegynder
30. oktober 2005 - 11:45 #9
mange tak for rådene.. prøver lige at se om det sku hjælpe, og skriver så igen :D
Avatar billede dogstew Nybegynder
30. oktober 2005 - 15:01 #10
Hmm.. har lige kørt de to tests igennem... kan jeg så stadig være sikker på det er ramstangen?
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. oktober 2005 - 21:20 #11
Jeg har haft stænger, som passerede RAM testen, men som bare ikke ville køre i maskinen uden BSD fejl.
Avatar billede serverservice Praktikant
17. november 2005 - 09:15 #12
"Hmm.. har lige kørt de to tests igennem... kan jeg så stadig være sikker på det er ramstangen?"
Hvad blev resulaterne af de tests?

Hvis de er ok kan du ikke være 100% sikker alligevel - så nøjagtige er de programmer desværre ikke, men vi kommer ikke vidre før du har prøvet med andre ram.

Jeg liste lige i rækkefælge hvad jeg mener er mest sandsynligt er defekt.
1. Ram.
2. cpu
3. Bundkort