Avatar billede helten78 Nybegynder
29. oktober 2005 - 20:27 Der er 6 kommentarer

Bluetooth synk

Jeg har et problem med at få Nokia data suite til at virke sammen med min Bluetooth usb stick.
Den siger at applikationen ikke kan bruges. Jeg har fået afvide jeg skal bruge Widcomm BT driver 1.4.2, men hvor finder jeg den?
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
29. oktober 2005 - 20:51 #1
http://members.driverguide.com/driver/detail.php?driverid=381776 prøv her men måske skal du igennem forsiden og søge på widcomm
Avatar billede maxmuldjord Nybegynder
29. oktober 2005 - 21:12 #2
hey

i min suite vælger jeg microsoft bluetooth og det virker. men vælger jeg widcomm virker den ikke. du finder valget under "få forbindelse"
Avatar billede ranger1 Nybegynder
30. oktober 2005 - 11:41 #3
Ældre versioner af Nokiapc-suite har haft problemer med andre bluetooth driver end dem fra Widcomm prøv at hente den nyeste N-pcsuite 6.6.18 eller nyere hvis der er, så skulle det være muligt at den virker sammen med den.
www.nokia.dk under support
Avatar billede helten78 Nybegynder
30. oktober 2005 - 21:12 #4
Jeg bruger den nyeste version.

Fejl koden hedder: Tilslutningstypen kan ikke bruges. Kontroller, at al nødvendig hardware og software samt alle nødvendge drivere er installeret.
Det siger den når jeg vælger enten: ITV BlueSolei (original driver), WidComm eller Windows driveren.
Avatar billede ranger1 Nybegynder
31. oktober 2005 - 09:41 #5
Jeg har selv haft samme problem med en blutooth dongle som brugte ITV BlueSolei drivers og klagede min nød til Nokia som siger at den nu skulle virke i de nye versioner men det lader til at det ikke er sket så jeg kan komme med 2 forslag.
1. hvis du har flere driver instaleret så afinstaler dem alle og prøv at geninstaler de orginale.
2. hvis 1 ikke hjælper så byt din dongle til en anden som understøtter widcomm eks. en sitecom bluetoothdongle.
Avatar billede andreas_froland Nybegynder
02. december 2005 - 14:44 #6
Hej

Nokia benytter et API mod de forskellige typer af Bluetooth stakke der findes på markedet (Widcomm (Broadcom)/ BlueSolei / Microsoft / m.v.

Hvis du kører XP-SP2 så kan du bruge Microsoft indbyggede Bluetooth drivere, forudsat at USB hardwaren er af bare rimelig kvalitet. Det virker fint, dog uden lyd (Headset) support for lydoverførsel imellem PC og Headset.

/Andreas
www.mobilecti.dk