Avatar billede frezzer81 Nybegynder
28. oktober 2005 - 13:21 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan vender man tekst i et felt på hovedet

Hej Eksperter

Er der nogen måde man kan vende normal tekst/tal i et felt på hovedet? Jeg syntes kun der er en option til at vende det 90grader og ikke de 180.

Måske det kan gøres i en macro?, men hvordan :)

Jeg ved godt man kan indsætte en wordart og vende den, men så er det ikke i et felt længere, så det kan ikke bruges :(
Avatar billede hpo Nybegynder
28. oktober 2005 - 13:24 #1
Du vælger Formater celler (marker og tast ctrl+1)

Under justering kan du vende cellens indhold.

VH
HPO
Avatar billede lasseo Nybegynder
28. oktober 2005 - 13:27 #2
Der ledte jeg også men fandt ligesom frezzer også kun -90 til 90 grader. Hvordan kommer du på hovedet?
Avatar billede frezzer81 Nybegynder
28. oktober 2005 - 13:31 #3
hpo > Med ctrl+1 kommer man derind hvor man kun kan sætte det til 90 og -90 grader?
Avatar billede hpo Nybegynder
28. oktober 2005 - 13:50 #4
Hvilken version af Excel har du ?

/hpo
Avatar billede sjap Praktikant
28. oktober 2005 - 14:12 #5
Du kan ikke formatere cellen til at vise teksten på hovedet - men du kan snyde lidt, hvis du har XP (det virker ikke i min 97'er)

- Vælg den celle, der skal vendes på hovedet og vælg Kopier
- Hold skift-tasten nede og vælg menuen Rediger/Indsæt billedkæde
- Dette billede kan (i XP) roteres

Det kan vær nødvendigt at flytte selve teksten ud af det "synlige" område.
Avatar billede frezzer81 Nybegynder
28. oktober 2005 - 14:30 #6
Jeg har Office 2003.

Sjap > Smart lille fidus der, dog vil det tekst/tal ikke være bundet til en celle, kan man få den til det også?
Avatar billede sjap Praktikant
28. oktober 2005 - 14:37 #7
Jeg har desværre ikke selv en version af Excel, hvor jeg kan rotere billedet, så jeg kan måske ikke helt gennemskue dit problem.

Når jeg "lavet" et billede af en, så fungerer det faktisk sådan, at billedet er bundet til den ene celle. Og det er uanset at jeg evt. klipper den ud og sætter den ind et andet sted. Jeg ved ikke om denne funktion virker på samme måde i din version. Måske er der en indstilling af billedet, der kan fiksere cellen.
Avatar billede sjap Praktikant
28. oktober 2005 - 14:42 #8
Hvis det ikke virker, så må vi håbe, at der er en anden hjælpsom sjæl med en ny Excel, der kan assistere.
Avatar billede bak Seniormester
29. oktober 2005 - 16:21 #9
Højreklik i menulinien, vælg Tilpas
Under Kommandoer finder du "Funktioner" og derunder skal du finde et kamera.
Indsæt kameraet på værktøjslinien

Stil dig nu i en celle og tryk på kameraet, og marker så hvor du ønsker billedet indsat.
Dette billede kan du nu vende som du har lyst til og det er dynamisk opdateret dvs at hvis cellen ændres, ændres billedet også.
Avatar billede bak Seniormester
29. oktober 2005 - 16:22 #10
og ja.. det med at dreje billedet virker kun fra xlXP og opad
Avatar billede bak Seniormester
29. oktober 2005 - 16:30 #11
Wordart kan forøvrigt også bindes til en celle.
Opret noget wordark
Marker det.
gå op på formellinien og skriv =
udpeg en celle med musen og wordart object vil så skifte tekst sammen med cellen.
(xlXP og opad)
Avatar billede frezzer81 Nybegynder
31. oktober 2005 - 13:02 #12
Tak til jer alle, da jeg bruger lidt fra både bak og sjap's kommentare, vil du være venlig at smide et svar bak så jeg kan dele de points.

Fortsat god dag til jer alle
Avatar billede bak Seniormester
31. oktober 2005 - 14:02 #13
:-)