Avatar billede vindum Nybegynder
27. oktober 2005 - 17:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Spread Spectrum

Hvad gør Spread Spectrum, på hhv. cpu, pcie, sata og LDT, når man overclocker. Hvad skal slås fra, og ikke
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
27. oktober 2005 - 17:14 #1
Jeg har ikke forstået sammenhængen 100%, men så vidt jeg er informeret, styrer/begrænser Spread Spectrum (herefter: "SS") mængden af elektronisk støj i computeren.
På nogle bundkort deaktiverer SS ydermere PCI-sokler o.l., hvis de ikke er taget i brug.

Om SS har nogen reel indflydelse på PC'ens ydeevne, ved jeg ikke. Men om den er slået til eller fra, bør ikke have nogen videre betydning. Måske er der lidt ydelse at hente ved at deaktivere den.
Avatar billede with Nybegynder
29. oktober 2005 - 23:02 #2
Personligt har jeg slået den fra.. Har læst det skulle være det bedste når man oc, det skulle gøre den mere stabil. Om det er rigtigt ved jeg ikke men min pc er oc fra 3,0 @ 3,4 og den fejler ikke noget.
Avatar billede vindum Nybegynder
30. oktober 2005 - 00:26 #3
Ja, jeg har os slået dem fra. jeg har os en 3.0@3.75