Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
26. oktober 2005 - 12:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Blandet doctypes

Kan et framset feks <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">

kan et HTML 4.01 Frameset indeholde  XHTML1 Transitional documentet og vise dem korekt ?
og kan frames indholde 2 forskellige doctypes og vise begge korekt (feks den ene i HTML4.01 Transitional og en XHTML1 Transitional
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
26. oktober 2005 - 13:18 #1
"kan et HTML 4.01 Frameset indeholde  XHTML1 Transitional" ja
"og vise dem korekt ?" - nej, men det er fordi man ikke i dagens browsere kan vise XHTML korrekt. Principielt kan du blande som du vil.
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
26. oktober 2005 - 13:30 #2
>man ikke i dagens browsere kan vise XHTML korrekt

Ja det ved jeg...
Men tænkte mere på det hensigtmæsige i at bruge en doctype til framesette og en anden til indholde
der findes jo et XHTM frameset...
Avatar billede electricnet Nybegynder
26. oktober 2005 - 22:29 #3
Egentlig er det jo ikke korrekt at have kode i som virker for transitional og ikke for frameset.

net.
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
26. oktober 2005 - 23:30 #4
electricnet

Den forstod jeg ikke ???
Avatar billede olebole Juniormester
27. oktober 2005 - 01:14 #5
<ole>

electricnet >> Vrøvl!  :)
Du kan sagtens have et HTML4.01 frameset, hvori du loader dokumenter, der er skrevet i helt andre markup-standarder ... eller for den sags skyld dokumenter med en helt anden MIME, der intet har med et (X)HTML-dokument at gøre (bare den forståes og understøttes af browseren). Husk på, at en frame er et individuelt window-object  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede electricnet Nybegynder
27. oktober 2005 - 07:37 #6
Jajajaja, det ved jeg sgu godt. Jeg tænkte bare på hvis man gik hen og lavede <body>indhold</body> i et frameset dokument, og XHTML ting (f.eks. /> ) i et HTML4 dokument, er jo ikke helt rigtigt. Jeg ved godt at du kan vælge en anden doctype for framen.

Tror ikke jeg talte helt klart der før, det får man af at være for træt. :D

net.
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
27. oktober 2005 - 18:25 #7
Takker :-)

Vil nogen af jer have point ...så svar et smid
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. oktober 2005 - 18:43 #8
nej tak
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
05. november 2005 - 18:06 #9
jamen så lukker jeg da